kupovina BMW-a e46 320i (benzinac)


Recommended Posts

Hoces li moj 328IA individual ///M paket, u stvarnom fabrickom fullu, za cenu ide dogovor, jetfinije nego ovi. Ima 193 HP. Legalno kupljen i carinjen blok od 2000cc, a potom busen blok od 2000cc na 2800cc. Isti je u perfektnom stanju, limarijski, mehanicki. Skoro je uradjen malo veci servis.

Gde si odradio busenje bloka i koliko ta usluga kosta? Kako uopste to funkcionise? Jel se mere klipovi pa na osnovu njih se razbusuje? Jel radjeno honovanje? Kolika je uopste tolerancija. Mislim koliko hilzna mora biti veca od klipa? Koje su to jedinice, stoti delovi mm? Jel imas sad neku potrosnju ulja? Sta je potrebno i da li je potrebno jos nesto zameniti kada se ovo radi. Kao ono, otvaram motor pa ajde da zamenim to i to. Jel se stavljaju nove karike, lezajevi radilice ili sta vec?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dihtung glave motora,novi šrafovi glave,dihtung kartera,karike,ležajevi,obrada radilice,obrada bloka prema klipovima,čišćenje dizni,ulje, antifriz, ECU, remap....to kad uracunam, dodam jos 10% + ruke, ja otprilike tako planiram kad ulazim u tako nesto

Link to post
Share on other sites

nace,pitao bih sve vlasnike e46-ice,da li imaju BILO KAKVIH problema sa elektricnim prozorima(da nesto pucka prilikom podizanja ili spustanja,da nece da se spusti ili podigne prozor i slicno)?

0

* +

* -

Imaju pojedini sigurno, znam da im je to jedna od mana, obzirom koliko se prodaju podizaci, prednji levi posebno.

Link to post
Share on other sites

Evo kod moje E46ice je problem sa prednjim levim podizacem. Za sad je duplo sporiji od ostalih, a to su prvi znakovi da ce da zvekne...

Inace sto se tice cena dobrih E46ica, pogledaj malo po netu koliko se preko krecu ocuvani modeli od prvih vlasnika sa 100.000-150.000km. Skuplji su nego kod nas! Ovo sto ti gledas su auti koji se vrte oko 250.000-300.000km sa tom cenom. A na toj kilometrazi ne postoje slabe tacke na autu, jer sve sto crkne (ne bitno da li je dizel ili benzinac) treba reci svaka cast sto je toliko izdrzalo a ne cuditi se kao da je auto u garanciji... Kao sto je M54 rekao, sve zavisi koliko si (ne)srecan :pleasantry:

Link to post
Share on other sites

ja sam vec primetio da su cene ocuvanih e46-ica preko dosta visoke.....ali sa nasim trzistem polovnih automobila sto se toga tice,postoji jedna specificnost...

radi se bas o modelu koji je meni interesantan 320i (ustvari radi se o svim sestacima sa preko 2000cm3) i to zbog,naravno,registracije...

izgleda da ljudi koji prodaju takve automobile u Srbiji,ukoliko ZAISTA hoce da ih prodaju,moraju da spuste cenu(i to osetno) jer ce ih,u suprotnom,prodati "kada na vrbi rodi grozdje",bas zbog te registracije.....znaci,moze da bude ocuvana e46ica sa vise od 2000cm3 kako hoce sa malo predjenih kilometara i redovno servisirana,ali jako tesko ce se prodati u Srbiji.....a jos ako je nesto visa prodajna cena,onda tesko da ce se ikada i prodati takav auto....evo npr ovaj

http://www.polovniautomobili.com/oglas529964/bmw_320_ci/

mada,to je cudan mentalitet nasih ljudi.....evo,npr mene vec nekoliko ljudi posmatra kao nekog cudaka sto hocu da kupim auto sa preko 2000cm3...

Link to post
Share on other sites

Gde si odradio busenje bloka i koliko ta usluga kosta? Kako uopste to funkcionise? Jel se mere klipovi pa na osnovu njih se razbusuje? Jel radjeno honovanje? Kolika je uopste tolerancija. Mislim koliko hilzna mora biti veca od klipa? Koje su to jedinice, stoti delovi mm? Jel imas sad neku potrosnju ulja? Sta je potrebno i da li je potrebno jos nesto zameniti kada se ovo radi. Kao ono, otvaram motor pa ajde da zamenim to i to. Jel se stavljaju nove karike, lezajevi radilice ili sta vec?

Cika Zoki Sabac. BMW Klinik. Mislim da je izslo ojko 500 evra, nema nikakve potrosnje ulja. Covek zna da radi svoj posao, kao sto su neki vec napisali. Dodjes kazes sta zelim, a on ti kaze sta sve treba od delova i koliko kosta.

Link to post
Share on other sites

ja sam vec primetio da su cene ocuvanih e46-ica preko dosta visoke.....ali sa nasim trzistem polovnih automobila sto se toga tice,postoji jedna specificnost...

radi se bas o modelu koji je meni interesantan 320i (ustvari radi se o svim sestacima sa preko 2000cm3) i to zbog,naravno,registracije...

izgleda da ljudi koji prodaju takve automobile u Srbiji,ukoliko ZAISTA hoce da ih prodaju,moraju da spuste cenu(i to osetno) jer ce ih,u suprotnom,prodati "kada na vrbi rodi grozdje",bas zbog te registracije.....znaci,moze da bude ocuvana e46ica sa vise od 2000cm3 kako hoce sa malo predjenih kilometara i redovno servisirana,ali jako tesko ce se prodati u Srbiji.....a jos ako je nesto visa prodajna cena,onda tesko da ce se ikada i prodati takav auto....evo npr ovaj

http://www.polovniautomobili.com/oglas529964/bmw_320_ci/

mada,to je cudan mentalitet nasih ljudi.....evo,npr mene vec nekoliko ljudi posmatra kao nekog cudaka sto hocu da kupim auto sa preko 2000cm3...

Slazem se sa tobom da je nase trziste specificno. Ali kod marki automobila kao sto su BMW, mercedes kupci imaju malo drugaciju logiku u odnosu na ostale. Samo treba naici na pravog kupca, tj prodavca. Takodje je nepisano pravilo da su automobili sa vecim kubikazama uvek ocuvaniji i bolje odrzavani. Tako da daleko od toga da si cudak :lol: Jedino bi moj izbor bio 2,5 motor. Ako nista drugo, ipak je to motor koji BMW razvija i usavrsava preko 20 godina! A potrosnja je skoro identicna. Dok se taj 2.2 motor pojavio sa tim modelom, a tu i ugasio...

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Evo male pomoci ako nisi kupio auto.

Ja sam pre par meseci kupio auto u Nemackoj, jer su kod nas u 90% slucajeva krsevi, i naravno stigao mi je odlican auto...

Kako sam dosta citao strane forume, odlucio sam se za benzinca i to najslabijeg sestaka..

Sto se tice mana M54 je lepo napisao, to je tom motoru najveca mana jer ako je pregreje stete koliko volis, druga mana mu je problem sa Double VANOS, najcesce nije za brigu jer u vecini slucajeva problem je sa codovima, ali se mora resiti jer moze dovesti do veceg kvara na VANOS-u...

Sto se tice dizela to da ne pricamo, da nesto krene naopako stvari je koliko hoces, moze se desiti problem sa turbinom koja ako se rasprsne, dizne su ti vec naveli cenu, a tu je i poznati EGR ventil koji na nasem benzinu samo pravi gluposti, i naravno lopatice na usisnoj grani koje se rasprsnu pravo u motor pa stete koliko volis jer se motor mora menjati...

Sto je odrzavanja tice opet je benzinac u prednosti, zamenis ulje i filtere (naravno polusintetika 10W-40 i miran si 10000km) i iridijumske svecice 100,000km, dok kod dizela pored filtera koje moras menjati na bar dva puta kracem intervalu ima i vise da se bavis oko ciscenja raznih gluposti...

Sto se potrosnje tice iz prve ruke ti mogu reci da mi auto po gradu trosi od 11l od 13l, zavisi kakvu nogu imas :), dok 320d od 150ks trosi po gradu 9l do 10l (isto iz prve ruke), ove informacije nisu iz bord-a vec su merena stvarna sipanja...

nadam se da sam ti bar malo pomogao...

PS. ako imas mogucnos gledaj 325i, mnogo bolje se ponasa a trosi neznatno vise od 320i

Link to post
Share on other sites

Sto je odrzavanja tice opet je benzinac u prednosti, zamenis ulje i filtere (naravno polusintetika 10W-40 i miran si 10000km) i iridijumske svecice 100,000km, dok kod dizela pored filtera koje moras menjati na bar dva puta kracem intervalu ima i vise da se bavis oko ciscenja raznih gluposti...

Moja preporuka je da u taj M54 motor ni ti ni bilo ko drugi ne sipa polusintetiku 10W-40, iz mnogo razloga. Radi se o Euro 4 motoru sa vrlo specifičnom glavom i recimo karakterističnim uljnim kanalima koji su tako koncipirani da pri hladnom startu mogu efikasno da kanališu samo čistu sintetiku. U suprotnom, odnosno sa gušćim uljem na hladnom startu i naročito na nižim spoljašnjim temperaturama tokom hladnijih perioda godine dolazi do velikih habanja u motoru kao posledica usporenog zauljivanja zbog pregustog ulja i prilično produženog perioda do početka optimalnog podmazivanja svih delova. Vrlo "efikasan način" da se motor uništi.

PS. ako imas mogucnos gledaj 325i, mnogo bolje se ponasa a trosi neznatno vise od 320i

Uze mi reč iz tastature :) Potrošnja maltene ista, tj. razlike u potrošnji su jedva primetne samo na konstantnim gradskim turama, održavanje recimo 10 % skuplje odnosno recimo umesto 220 € malog servisa (za 320i) treba oko 240-250 € za 325i, a i registracija im je praktično identična. Sve u svemu u pogledu troškova održavanja, razlike su jedva primetne. Ali zato je razlika od cele sekunde u pogledu ubrzanja 0-100 km/h itekako primetna :)

Samo je problem u tome da koliko su god retki dobri primerci 320i, utoliko su dobri primerci 325i još redji i doći do dobrog primerka bilo kojeg od ova dva modela na našem tržištu je vrlo, vrlo teško, i za tako nešto treba imati puno nerava i čekati onaj pravi, ako treba i mesecima. U tom pogledu, najpametnije je uraditi kao b0k1ca i uzeti auto direktno iz inostranstva, iz više razloga.

Pozz

Link to post
Share on other sites

M54 treba ti dati orden BMW :)

Evo sta si meni pisao na PM,kao da citam zanimljivu knjigu :)

JA:vidim da se dosta razumijes u BMW i u njegove agregate i da opsirno pises o njemu,zanima me konkretno da mi das definiciju modela e46 znaci njegove prednosti i mane vozim e36 coupe i nisam bas zadovolan kvalitetom istog unutrasnjosti enterijera kao i spoljasnjosti,jel ista stvar i kod e46?Drugo motor me zanima znaci dvoumim se izmedju 320i m52 i 318 m43 320d M47 ako mi mozes reci prednosti i mane istih i sta je po tebi pravi izbor u odrzavanju istih?Ovo te pitam jer imam u planu da uzmem taj auto cim prodam moj e36 a nadam se uskoro...Unapred hvala puno na odgovoru

Ćao kolega :)

M54:

Ne znam u kom smislu konkretno nisi zadovoljan kvalitetom, ali iskreni da budemo nakon blizu 20 godina ni S klasa više nije ono što je nekad bila. Znam odlično o čemu pričaš jer sam i ja imao E36 (318i) i kroz godine u vlasništvu sam bukvalno mogao da gledam kako se polako gubi taj kvalitet koji je nedvosmisleno bio tu ali jbg. vreme čini svoje i svake godine tog kvaliteta nestaje jer ništa nije dovoljno kvalitetno da bi bilo večno. Limarija pokazuje prve znake zamora, lak je odavno izgubio svoju boju, godine upotrebe ostavile su tragove u vidu sitnih i krupnijih oštećenja, a kako vreme odmiče sve je to sve lakše primetiti i uočiti na autu čak i na prvi pogled. Unutra, slična priča. Tapaciri sa vrata i krova se odvajaju i krene "boranje" i gužvanje istih, "cvrčci" u plastici i tabli se javljaju polako ali sve glasnije, materijal sedišta se haba i puca, šavovi se rašivaju, čak ni plastika i plastični prekidači, dugmići i slično više ne deluju kao nekad. Sve to deluje iritirajuće za vlasnika obzirom da taman kad je pomislio da je konačno "skockao" auto i nabacio dobre felne, sredio muziku i doveo auto u mehanički dobro stanje, jednog dana počne da primećuje sve te stvari i shvata da jednostavno zubu vremena još niko nije odoleo i da nema tog kvaliteta koji može izdržati 15-20 godina upotrebe bez znakova "starenja". Što je još gore, svi ovi noviji automobili su još i gori po tom pitanju, kod njih se znakovi starenja primećuju daleko pre nego kod automobila iz nekog ranijeg perioda, jer je projektovani radni vek automobila kraći i proizvodjači jednostavno više nemaju ni računice da prave automobile koji će da se voze 15-20 godina, jer kome onda oni da prodaju svaku novu generaciju i nove modele koje štancuju na tržište svake godine.

Pišem malo karikirano, ali je ovo vrlo blizu istini. Nažalost, automobili nisu ono što su nekada bili, tehnološki su napredniji, moderniji, bezbedniji, udobniji, luksuzniji... ali kraće traju iz prostog razloga što se štedi na svakom koraku a najmanje se to vidi u kabini ili spoljašnjosti, dok su prave razlike ispod lima, daleko od očiju mušterije koji plaća veliku lovu tako da ono što može da vidi i da opipa (kvalitet u kabini, utisak, ergonomija, diozajn...) mora da bude lepo i dobro, naravno u srazmeri sa cenom proizvoda, dok zapravo ispod lima taj auto je daleko manje sposoban da izdrži velike radne napore i daleko je kraćeg "roka trajanja" od sličnog automobila koji je proizvodjen pre samo 15 ili 20 godina.

Zašto pišem sve ovo? Iz prostog razloga što moraš da se pomiriš sa činjenicom da ma koliko na kraju novca odlučio i uspeo da "odvojiš" za auto, nemoj očekivati da ćeš kupiti auto na kojem se neće videti tragovi koje su ostavile godine. BMW pravi kvalitetne automobile, tako je bilo i pre 20 ili 40 godina, tako je i danas. Medjutim, taj kvalitet je nekada bio ne samo "površinski" nego i dubinski, da se tako izrazim. U novije vreme i BMW u mnogo čemu škrtari, pravi uštede gde god može, koristi se trikovima auto industrije kao što su plivajući zamajac da bi pravio menjače lošijeg kvaliteta nego ranije, a sve to kako bi uštedeo u proizvodnji i napravio veću zaradu kad se krajem godine svode računi. Tako da svaka nova generacija i svaki novi model imaju sve kraći radni vek, i nažalost ubrzo ćemo se sa setom prisećati modela poput E36 ili E30 kojih i danas ima jako puno sa svojih oko 30 godina i voze se bez problema, a za 20 godina je pitanje koliko će E46-ica uopšte biti u voznom stanju.

Ne znam da li me dobro razumeš šta hoću da ti kažem, poenta je da moraš da prihvatiš činjenicu da automobili stare i gube ne kvalitetu i vrednosti, a sa novim modelima to je sve izraženije. Tako da, ili se sa time pomiri, ili ne kupuj novi auto :) Jer kao što rekoh, ništa nije dovoljno kvalitetno da bi bilo večno, a to naročito važi za modele koji su počeli da se proizvode recimo sa početkom novog veka. I to nema veze sa BMW-om, nego je globalan fenomen svetske auto industrije.

Što se motorizacije tiče, pisao sam o problemima koji su mučili BMW-ove dizelaše iz tog perioda, imaš po forumu dosta o tome, da ne davim ponovo... Problem je sa turbinama i sistemom klapnica u rezonantnoj kutiji u usisnoj grani motora, a konkretno o čemu se radi potraži po forumu, detaljno sam pisao o tome. Naravno da je dvolitarski dizelaš nominalno najpametniji izbor, ali je problem što onaj sa niskom kilometražom nije tako lako naći a da je za prostojan novac, a ovo što se kod nas uvozi je maltene sve sa prekucanom kilometražom tako da ti automobili imaju po 300-350+ k km, a ne kao po pravilu 100-120 k km, a opet se tu vraćam na priču o tome da ništa nije dovoljno kvalitetno da bi bilo večno, tako da ovakvi motori sa tolikom kilometražom mogu da budu papreno skupi za servisiranje, tako da uzimanje auta sa ovim motorom predstavlja mač sa dve oštrice.

Što se 320i tiče, možda je to najpametniji izbor, kubikaža je dobra što se osiguranja tiče (nije kao kod mene motor 2,2 pa plaćam duplo skuplje osiguranje), šestak je ipak šestak i to se oseća na svakom koraku (kilometru), tako da je po meni možda najpametnije uzeti taj model, uostalom i ja sam svojevremeno bio u istoj nedoumici i uzeo sam 320i iako sam mogao da biram i 320d nisam iz ranije navedenih razloga. Problem je samo ako tebi ne predstavlja problem gorivo, jer taj motor hoće da troši oko 13-14 po gradu, ali na otvorenom i sa umerenom nogom na gasu troši oko 7 litara na 100 km. Medjutim pošto je vrlo teško kontrolisati samoga sebe jer taj auto (motor) prosto moli da se "gazi", prosečna potrošnja je retko kome ispod 10-11 litara jer svako voli da povremeno nagazi a tad šestak zna da pije jako mnogo...

Motor M43 je u E46-ici poslednja "inkarnacija" bloka M43 koji je napravljen 1994. godine i koji je počeo da se ugradjuje u E36 i zamenio je M40. U trojci E36 koju sam imao upravo sam imao taj motor, M43, i čak je na autu bio ugradjen plin. Nikad nisam imao niti jedan problem, vrlo zahvalan motor, lak za održavanje, mehanički prost, bez puno elektrike i elektronike, ali ipak problem mu je snaga jer je auto išao tek kad se motor dobro zavrti. Sa E46 je situacija još gora, jer se radi o nekih 150 kg težem autu, a snaga motora je ostala praktično ista, tako da motor u E46 318i ima poprilično težak posao. Motor je naravno unapredjen u odnosu na ranije verzije, blok je razbušen na blizu 1900 ccm, promenjena glava motora, upravljačka elektronika, dodato par senzora i poboljšana kontrola sagorevanja i ubrizgavanja kako bi se ispunile eko norme i standardni koji su tada bili na snazi. Sve u svemu, motor bi bio idealan da je u pitanju recimo serija 1, ali za trojku ipak slabašan motor i jedino ako te baš ne interesuje ni najmanje ne neko jurcanje, nego da ti auto "ljudski" povuče kad treba, izvuče iz nezgodne situacije, potegne na preticanju kad zatreba i slično, onda možeš da uzmeš u obzir 318i. Ali znaj da je auto sa tim motorom daleko od onoga što BMW treba da bude i da ćeš biti sporiji i od E36 318i. Motor jednostavno nema rezerve snage a to ponekad može da bude nezgodno pri na primer preticanju, a da ne pričam što motor koji uvek radi na vrhuncu svojih mogućnosti i koji je uvek maksimalno napregnut ne može da ima dug radni vek... Tako da, imaj sve to na umu pre nego odlučiš. Da je dobar i zahvalan motor, jeste, mehanički prost i jeftin za održavanje. Ali je (po meni) ipak slabašan za karoseriju trojke E46, tako da kao što rekoh jedino neka skroz opuštena varijanta vožnje dolazi u pitanje, i u tom kontekstu ta varijanta mi je daleko pogodnija za neke ozbiljnije i starije ljude, ali nisam siguran da će se takav BMW dopasti nekome mladjem, koji od svog BMW-a očekuje bar povremeno da mu izvuče osmeh na lice.

Sve u svemu lagano dok auto ne prodaš uzmi sve ovo u razmatranje, razmišljaj sam za sebe šta ti je najbolje jer ćeš ti na kraju živeti sa posledicama svoje odluke. Svaki od tih motora ima svoja "za i protiv", tako da svaki može biti najbolji izbor zavisno od toga ko kupuje auto. Pitanje je dakle kako ćeš i u koje svrhe ti koristiti auto. Razmotri koliko ćeš prelaziti, pod kojim okolnostima, u kojim uslovima saobraćaja, da li ti je ipak dovoljno 120-ak KS na 1400 kg ili bi više voleo da imaš uvek malo snage u rezervi, kako voziš i koliko si "agresivan" vozač... Sve su to stvari koje ja ne znam a koje su bitne da bih ti ja konačno preporučio neki od ovih modela, jer "napamet" ne želim da delim takve savete. Ovako, na prvu loptu, mislim da je 320i najbolji kompromis, plaćaš osiguranje i registraciju malo skuplje od 318i, ali zato imaš mnogo više snage i obrtnog momenta, i imaš na kraju krajeva BMW-ov šestak pod haubom a to veruj mi znaćeš itekako da ceniš i voliš kad se jednom navikneš na snagu šestaka. Što se dizela tiče on jeste kao što rekoj nominalno najbolji izbor, ali su veliki rizici i opasnosti od vanrednih kvarova koji su papreno skupi mene svojevremeno "oterali" od kupovine dizela, a ti ćeš to morati da zaključiš sam za sebe. Koliko si spreman da rizikuješ znaš samo ti. Ja samo znam da se nikad nisam pokajao što sam uzeo šestaka, jer na kraju krajeva ipak je to BMW...

Kod 320d obavezno proveri stanje dizni (koje su papreno skupe za zamenu), turbine (isto tako) i pumpe visokog pritiska. To su tri kritične stvari koje na tim modelima predstavljaju vrlo veliki izdatak ako moraju da se menjaju, a sa svim ostalim kvarovima može već nekako da se "preživi", dok su popravke ova tri dela vrlo visoke i zato je vrlo pametna investicija dati novac u nekom normalnom servisu da ti provere ove stvari jer tako kupuješ sebi miran san. Mnogi uštede na ovakvim stvarima, ali zato onda plate umesto mosta na ćupriji, samo mnogo više...

Kod 318i obrati pažnju na stanje rashladnog sistema, od hladnjaka preko ekspanzione posude, creva i račvi, do pumpe za vodu i povratnog voda. Rashladni sistem je generalno znao da pravi probleme na benzincima, dolazi do otkaza delova (pucanja creva, naprslina i sl.) što u kratkom roku (par minuta) za posledicu ima gubljenje rashladne tečnosti tako da se u tim slučajevima vrlo brzo dešavaju ogromne havarije na motoru, kuvanje, krivljenje glave itd. Problem je u tome što i hladnjak, i ekspanziona posuda, i pumpa i sve ostalo ima svoj rok i oni se moraju menjati po uputstvu, i onda u jednom trenutku kad su već odavno odradili svoj zamišljeni i projektovani radni vek oni otkažu i dovedu do mnogo većeg problema i troška nego što predstavlja preventivna zamena tog dela. U ovom kontekstu je naročito problematična ekspanziona posuda, koja zna da prsne vrlo nezgodno i da izgubi svo rashladno sredstvo maltene u par minuta. Kad se ovo desi vlasnik uglavnom nema vremena da reaguje dovoljno brzo, jer igla temperature za čas posla ode u crveno i onda je za preventivu kasno... U svakom slučaju, ako biraš 318i obavezno proveri stanje svega nabrojanog, i to bi bilo dobro uraditi u nekom servisu ili kod majstora kojem možeš verovati, proveri da li je nešta od ovih elemenata menjano, proveri stanje svećica (jer mogu da odaju problem sa ranije prokuvalim motorom) i proveri da li je glava skidana i da li je menjan dihting glave (što bi moglo da isto ukazuje da je ranije motor prokuvao i da je glava skidana zbog ravnanja). Sve u svemu pažnju ovde usmeri na rashladni sistem i proveri da li je njegovim otkazom na konkretnom autu došlo do pregrevanja, jer ako jeste prethodni vlasnik uglavnom samo odradi "prvu pomoć" na autu i proda ga.

Kod 320i važi sve napisano kao i za 318i. Benzincima je kao što rekoh problem rashladni sistem i pažnju treba pre svega usmeriti na taj detalj, i na ono što može otkriti ili ukazati da je do pregrevanja eventualno već došlo u ranijem periodu. Takve primerke izbegavaj jer kod njih mora da se radi polugeneralka, da se menjaju karike, leteći i klizajući ležajevi, ravnanje glave (ako nije odradjeno u sklopu "prve pomoći" pred prodaju), ponekad moraju i glave klipova da se rade, obradjuju košuljice... Sve zavisi od težine havarije i stepena temperature koji je motor usled pregrevanja dostigao, ali sve u svemu ako imalo posumnjaš na ovo, ili ako ti majstor ukaže da je takva mogućnost postojala - beži od tog auta. Sem toga, kod M52 proveri stanje Vanos sistema, obrati pažnju na hladan start, kako se motor ponaša i kakav mu je zvuk. Hladan motor mora da ima podjednako stabilan i miran, ujednačen ler isto kao i kad je radno zagrejan. Ako je ler nestabilan, varira, a Vanos odaje "čudne" zvukove u smislu blagog lupkanja ili zveckanja (ponekad podseća na polupane "klackalice") to znači da je Vanos u problemu a to je ne tako skupocen koliko "dosadan" problem, a opet on je karaktersitičan na M52 motorima tako da obrati pored ovoga ranije napisanog i pažnju na taj detalj.

Mimo toga, nevezano za to koji motor izabereš, ja ti skrećem pažnju da obavezno proveriš i sledeće, ako već hočeš kako kažeš da budeš siguran da te neće sa novim autom sačekati i brdo problema i troškova:

- aluminijumske viljuške napred, čija je zamena skupa a lako propadaju na našim putevima, naročito ako je auto vožen na točkovima (felnama) većim od 16" (najbolje na dizalici, jer se tad lako otkrivaju "luftovi" u zglobovima vešanja koje je rasterećno težine auta pa se svaki labavi spoj vrlo lako uoči)

- elektronsku dijagnostiku, koja može da ukaže na potencijalne probleme iako na prvi pogled na autu sve deluje ispravno i poblem se ne može ni naslutiti (košta malo a znači vrlo, vrlo mnogo jer daje mnogo podataka o stanju auta, pre svega jer se očitava prava kilometraža a ne ona prikazana na satu, a vrlo često se auta uvezena kod nas "vraćaju" pa su kilometraže duplo manje nego što je auto stvarno prešao)

- bilo bi vrlo pametno proveriti kompresiju bez obzira koji motor je u pitanju, jer tako saznaješ koliko je taj motor istrošen i koliko te otprilike još godina bezbrižne vožnje čeka do većih problema, a ako je problem već tu onda na licu mesta samoga sebe lišavaš tih problema i troškova popravke a oni su, kad je otvaranje motora u pitanju, poprilično visoki i mogu da iznesu na kraju koliko i 20 % vrednosti celog auta

- svu elektriku u kabini, prekidače, podizače, proveri da li sve radi, svaki podizač prozora, naročito da li radi klima uredjaj i koliko mu vremena treba da počne da hladi vazduh, proveri i da li klima "duva" na svim brzinama jer postoji problem kod regulatora klima uredjaja koji zna da crkne pa klima duva samo na najvišim stepenima rada ventilatora, u suprotnom ne radi ili radi isprekidano, sem toga i kompresor zna da crkne kod neredovnog održavanja (zamene ulja i gasa) a to su vrlo skupe popravke pa zato obavezno proveri klimu

- proveri da li se žigovi i šifre sa svih stakala na vratima, kao i vetrobrana poklapaju i da li se radi o istom proizvodjaču, jer to može da ukaže na činjenicu da je auto lupan ako su stakla različita

- nadji komad magneta i kad gledaš auto postavljaj magnet na različite delove karoserije, vrata, krila, naročito prednja i haubu, zadnju isto tako, jer ako negde naidješ na površinu gde magnet "ne drži" onda znači da je ispod gitovano i da je auto lupan

- proveri stanje pohabanosti kabine, sedišta, ručice menjača, volana... za auto do 150000 km tragova habanja mora da ima, ali sve to treba da je još uvek daleko od izlizanosti, "usijanih" papučica ili ručice menjača, jer takve stvari ukazuju da je auto prešao "Boga oca" obzirom da se na E46 to može primetiti realno teak na autu koji je prešao preko 250000 km

- čučni ispred i iza auta, po sredini, i pogledaj da li auto stoji "nagnut" na jednu stranu ili je podjednako opterećen tj. stoji u "horizontali" (u suprotnom može da ukaže na probleme sa vešanjem), i kad si već tu :) pogledaj stanje guma i da li su ravnomerno izlizane po spoljašnjem i unutrašnjem obodu (ako su zadnje izlizane mnogo više po unutrašnjem obodu to isto ukazuje na problem sa vešanjem/amortizerima, ili nesavesnim vlasnikom koji nije održavao pritisak u gumama u optimalnim vrednostima)

- proveri da li svi ključevi koje dobiješ uz auto rade (daljinac, brava), proveri obavezno da li se poklapaju brojevi iz papira sa saobraćajnom i sa VIN brojem na autu (ima preko 15 lokacija gde je VIN utisnut, najlakše ti je da proveriš kad podigneš haubu, kod požarnog zida imaš utisnuti broj u limu)

- ako i kad se odlučiš da uzmeš auto, obavezno svrati u MUP i zatraži proveru legalnosti, sad su povezani sa bazom Interpola i tako ćeš za mislim 2000 dinara i taj poslednji trag sumnje odagnati, ili spasiti sebe velikih troškova i eventualnih problema ako se utvrdi da sa autom nešto nije u redu

- i na kraju, nemoj da se zalećeš i da kupiš prvi auto koji ti se učini dobrim, ako postoji makar nešto što te nagoni na sumnju ili nešto što ti se ne čini baš kako treba da bude, automobila bar sad ima koliko hoćeš, cene su nikad povoljnije zbog krize, vlasnici teško prodaju automobile a cene su daleko podložnije cenkanju nego godinu-dve ranije. zato nemoj da žuriš i veruj svom instinktu, ako ti se iz nekog razloga neki primerak ne svidi 100 % onda se okreni i idi, ima nešto u tom instinktu jer smo zbog njega i preživeli kao vrsta kroz evoluciju :) dakle hladne glave samo, tri puta razmisli pre nego bilo šta odlučiš, jer se kupuje u jednom danu, a onda kaje ili se bude zadovoljan nekoliko godina. sve u svemu pamet u galvu :)

Link to post
Share on other sites

Moja preporuka je da u taj M54 motor ni ti ni bilo ko drugi ne sipa polusintetiku 10W-40, iz mnogo razloga. Radi se o Euro 4 motoru sa vrlo specifičnom glavom i recimo karakterističnim uljnim kanalima koji su tako koncipirani da pri hladnom startu mogu efikasno da kanališu samo čistu sintetiku. U suprotnom, odnosno sa gušćim uljem na hladnom startu i naročito na nižim spoljašnjim temperaturama tokom hladnijih perioda godine dolazi do velikih habanja u motoru kao posledica usporenog zauljivanja zbog pregustog ulja i prilično produženog perioda do početka optimalnog podmazivanja svih delova. Vrlo "efikasan način" da se motor uništi.

Sto se toga tice donekle si upravu, ali lepo kazu stranci povodom toga. Nova ulja su dizajnirana tako da se ponasaju drugacije pri hladnom startu, a drugacije kad je motor na radnoj temperaturi. A kako motor koji je presao 150+km, vec ishaban tesko da Full sintetika 0W-30 moze sa svojom gustinom dovoljno da ga zastiti... Naravno svako ima svoje misljenje, ali ja se ipak drzim misljenja ljudi sa stranih foruma, koji kazu da je bolje sipati 10w-40 u M54 ali ga naravno menjati na najvise 10,000km...

Link to post
Share on other sites

Sto se toga tice donekle si upravu, ali lepo kazu stranci povodom toga. Nova ulja su dizajnirana tako da se ponasaju drugacije pri hladnom startu, a drugacije kad je motor na radnoj temperaturi. A kako motor koji je presao 150+km, vec ishaban tesko da Full sintetika 0W-30 moze sa svojom gustinom dovoljno da ga zastiti... Naravno svako ima svoje misljenje, ali ja se ipak drzim misljenja ljudi sa stranih foruma, koji kazu da je bolje sipati 10w-40 u M54 ali ga naravno menjati na najvise 10,000km...

Prvo motor koji je presao 150k km treba da bude kao nov, totalno u fabrickim tolerancijama. Kako se kilometraza povecava a recimo samim tim i eventualna potrosnja ulja onda se ide i na viskoznija ulja. Ako ste sipali 0w40 predje se na 5w40, daljim porastom kilometraze tu su ulja 5w50 isto vrhunske sintetike. Sipati polusintitetiku 10w40 u takav motor je potpuno pogresno, mozda ako je motor presao preko pola miliona, mada bih i u toj varijanti mozda isao na 10w50 ili 10w60 ulja koja opet nisu polusintetike.

Link to post
Share on other sites

Sto se toga tice donekle si upravu, ali lepo kazu stranci povodom toga. Nova ulja su dizajnirana tako da se ponasaju drugacije pri hladnom startu, a drugacije kad je motor na radnoj temperaturi. A kako motor koji je presao 150+km, vec ishaban tesko da Full sintetika 0W-30 moze sa svojom gustinom dovoljno da ga zastiti... Naravno svako ima svoje misljenje, ali ja se ipak drzim misljenja ljudi sa stranih foruma, koji kazu da je bolje sipati 10w-40 u M54 ali ga naravno menjati na najvise 10,000km...

Matics je dao odličan komentar što se preporuka oko sipanja ulja tiče i sa tim delom se apsolutno slažem tako da ne ponavljam njegove reči, potpis na njegov komentar.

Što se stranih foruma tiče, član sam nekoliko koja se bave tematikom automobila i automobilizma i mogu reći da su generalno, u proseku, ljudi ovde daleko više edukovani po pitanju automobila i automobilske tehnike. U inostranstvu ima dosta ljudi koji u najbukvalnijem smislu te reči ne bi znali da dospu ulje u motor ili doliju rashladnu tečnost sve i da su pod oružanom pretnjom :lol: Naravno da nisu svi takvi ali kažem generalno, gledajući neki prosek. Zato te savetujem da ne slušaš svakoga tamo i ne poštuješ svačije savete samo zato što su to "inostrani forumi" i što su to stranci. Pogledaj samo po internetu koliko je tih "stranaca" uništilo svoje BMW automobile upravo zato što su sipali u svoje niskofrikcione motore neodgovarajuća ulja, ne veruj mi na reč ali upotrebi google i veruj svojim očima...

Inače najmanje to ima veze sa time kako su, kako si ti naveo, "dizajnirana" nova ulja, jer sastav je jedno i to može da varira naravno, ali viskoznost je viskoznost, 10W40 je uvek 10W40 ma koliko novo ulje bilo, i to je problem. Nije problem naravno u onih "40" u oznaci viskoznosti ulja tj. ponašanju na radnoj temperaturi, tako da to što kažeš da se "nova ulja drugačije ponašaju kad je motor na radnoj temperaturi" nema veze sa temom niti onime što sam napisao u prethodnom komentaru. Problem je u onom "10" u toj oznaci (10W40) jer je to jednostavno pregusto za hladni start M54 motora čak i na ovim prolećnim temperaturama, a tek o poznijoj jeseni i zimi (praktično 6 meseci godišnje) i da ne govorim... Ostavljam tebi da veruješ u šta god hoćeš, ali ja ću samo ponoviti konstataciju da je sipanje polusintetike u M54 motor apsolutni nonsens i kao što rekoh vrlo efikasan način da se taj motor uništi ili u najmanju ruku ubrzano pohaba, a pitanje je samo kad i na kome će se "slomiti kola", što kaže ona izreka.

Pišem iz najboljih namera, nadam se da me nećeš shvatiti pogrešno kao neki drugi sa foruma na nekim sličnim temama u prošlosti.

Pozz

Link to post
Share on other sites

Naravno da necu pograsno shvatiti ali ja i ti imamo malo drugacija misljenja...Some people seem confused about how oil thickness is measured. The first number (0W, 5w, 10w, 15w, etc) is a measurement of how thick the oil is at tempuratures of -35c- -20c (depends on the grade). Tako da posto ne vozim auto u Rusiji nema problem sa sa 10w-40 jer 5w-40 original je ne moguce naci u Srbiji. I ako svi prodavci tvrde da imaju original ulja a cene daleko manje nego u evropi.....:D

Link to post
Share on other sites

Naravno ne zelim da mislis da ti nesto protivurecim.... Vidim da si jedan od retkih ljudi koji se stvarno razumeju u kola...Ali evo kako je moje razmisljanje... Kako i ti i ja znamo da je BMW-ova preporuka Castrol TWS 10w-60 koja je naravno full synthetic... Iz tog razloga je potpuno ok koristiti 10w-40, s ti da si potpuno u pravu i da bi bolje bilo 5w-40... A to da je full synthetic bolje je zbog aditiva koje se u njega stavljaju... Kako ja ne postujem BMW preporuku da se ulje menja na 25000km (pri cemu kom. na m54 racuna cak i broj hladnih starteva) ako se ulje menja na 7000 do 10000 potreba za full synthetic ulju i nije neka,jer polu sinteticko(koji je u razmeri 70:30) radi posao vise nego dobro...E ako ste kao vecina Srba pa verujete da ulje treba da se menja kad auto kaze onda samo fullsynthetic koja svoje karakteristike zardzava veci period vremena...

Link to post
Share on other sites
Ostavljam tebi da veruješ u šta god hoćeš, ali ja ću samo ponoviti konstataciju da je sipanje polusintetike u M54 motor apsolutni nonsens i kao što rekoh vrlo efikasan način da se taj motor uništi ili u najmanju ruku ubrzano pohaba, a pitanje je samo kad i na kome će se "slomiti kola", što kaže ona izreka.

AMIN

Link to post
Share on other sites

elem, bojane, nema potrebe da izmisljas rupu na saksiji. sipaj u motor ono sto fabrika kaze da sipas. TWS jeste za BMW ali ne za M54. Vidim da ti nije bas najjasnije to oko gradacija i uopste vezano za ulja vec si pokupio par informacija sa nekoliko strana pa ti se malo pomesalo.

evo ti hint, ako te interesuje i ne mrzi te da citas.

http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=378&t=45906&p=795831&hilit=overspeed#p795831

skroluj na post clana overspeed pa teraj dalje. a ako te vise zanima imas citav esej na temu motorna ulja u forumu "Motorna ulja – kroz horizont događaja"

i naravno

http://motornaulja.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Naravno da necu pograsno shvatiti ali ja i ti imamo malo drugacija misljenja...Some people seem confused about how oil thickness is measured. The first number (0W, 5w, 10w, 15w, etc) is a measurement of how thick the oil is at tempuratures of -35c- -20c (depends on the grade). Tako da posto ne vozim auto u Rusiji nema problem sa sa 10w-40 jer 5w-40 original je ne moguce naci u Srbiji. I ako svi prodavci tvrde da imaju original ulja a cene daleko manje nego u evropi.....:D

Bold 1: ovde je ključ prijatelju, jer očigledno si u grupi onih koji ovde prave "grešku u koracima". Lepo tu piše da se prvi broj u oznaci viskoznosti odnosi na "nultu" temperaturu tj. na ono što se u žargonu podrazumeva pod pojmom "hladni start".

Dakle, i kad je napolju +25 stepeni C i kad je napolju -25 stepeni C, u svakom slučaju se startovanje motora u tim okolnostima definiše i smatra "hladnim startom". Greška je što ljudi automatski asociraju to "hladni" sa nekim sibirskim minusima, pa svemu tome ne pridaju dovoljno značaja i vrlo slobodno tumače taj pojam u svakom drugom slučaju osim ako ne žive u Sibiru. Fail. Jer i onda kad u sred podneva, na +40 stepeni C u avgustu mesecu, startujemo motor automobila koji je 24 časa parkiran pod vedrim Suncem, i to je hladni start motora. Ne razmišljajte da li je vama hladno na tih +40 stepeni, već pomislite na činjenicu da je radno zagrejan motor za celih 50 stepeni C topliji od toga, i da je njemu (motoru) i na tih +40 stepeni C itekako "hladno". Ne znam kako "plastičnije" da pojasnim tu suštinsku razliku ali se nadam da je bar malo jasnije zašto je svaki start radno nezagrejanog motora "hladni" start.

Bold 2: znam da ne živiš u Rusiji ali JESTE problem to što sipaš 10W40 u taj motor. Inače daleko od toga da se originalno 5W40 ulje za BMW ne može naći u Srbiji. Može, samo spremi novac i odluči se za brend, pošto mnogi a ne samo Castrol prave odlična ulja za BMW poput Motula, Mobila 1, Shell-a... Naravno da treba izabrati ono koje odgovara proizvodjačkim specifikacijama tj. ispunjava konkretne BMW-ove Longlife 01 tj. Longlife 04 standarde, i rešen problem. Ako baš nigde nisi uspeo da dodješ do originalnog ulja za M54 motor, evo ja ti preporučujem Nina sa foruma kod kojeg ja uzimam BMW-ovo ulje (prepakovani i "doradjeni" Castrol) koje je 101 % original, samo spremi 1600 dinara po litru i rešena stvar... Čovek šalje i brzom poštom robu, tako da sve što treba da uradiš je da okreneš njegov telefonski broj i originalno ulje ti stiže na kućnu adresu. Simple as that.

E da, i interesantno je da si zaključio da u Srbiji nije moguće naći originalno 5W40 ulje, ali zato si bez problema došao do originalnog 10W40 ulja, samo što me interesuje odakle sa sigurnošću znaš da je ta polusintetika original? :)

Ponavljam, po poslednji put na ovoj temi i u ovom kontekstu, da je velika šteta i što kaže narod "gre`ota" da sipaš polusintetiku u taj motor, ubićeš ga takvom praksom vrlo brzo. Za originalno sintetičko ulje za taj motor ćeš morati da platiš minimum 10 evra po litru (Motulova estarska sintetička ulja su po meni best-buy u odnosu uloženo-dobijeno), a ko hoće baš Castrol ili kao ja BMW-ov Castrol, plaćaće i svih 15 evra po litru. I Motulova estarska sintetika je i više nego dovoljna da radi isti posao, ali boles` je boles` :lol: To je već moj problem. Ono što tebi savetujem, ponovo kažem iz najboljih namera, je da ipak "prežališ" tih 70-ak evra i kupiš 7 litara kvalitetne sintetike i odmah zameniš kompletno ulje iz motora, ukoliko mu želiš dobro i ukoliko nameravaš da zadržiš auto bar neko vreme i naravno izbegneš skupe intervencije u medjuvremenu (ne bih da te plašim cenama većih servisa za taj šestak...). Da li ćeš ti prihvatiti ne samo moj, nego kao što vidiš i savet tj. mišljenja i drugih koji su učestvovali u temi, to je već tvoja stvar i ja na to ne mogu da utičem osim dobronamernim savetima kao što to činim. Dakle sve je na tebi i tu se ti pitaš. Ali zato nemoj da izmišljaš izgovore i pokušavaš da ubediš druge u ispravnost svoje apsolutno pogrešne prakse, jer će sutra neko naivan pročitati ovo i ispratiti tvoj primer, baš kao što i ti kažeš da si se na takvu praksu odlučio nakon što je "neki stranac" na "nekom inostranom forumu" rekao da to može tako. Toliko odgovornosti prema drugima bi svako trebao i morao da ima, jer ovo je ipak javni forum...

Toliko od mene na ovoj temi.

Pozz

Link to post
Share on other sites