Recommended Posts

Radi se o BMW E39 520d 2000. god.

Problem je sledeci.

Temperatura motora nikako da peskoci 1. podeok na meracu (satu). Kazaljka stalno stoji iza plave zone na meracu.

Menjan je glavni termostat i termostat EGR-a (oba original kod Euro Auto Nis), ali problem je i dalje isti.

U zimskom periodu kada se ispred hladnjaka stavi karton temperatura se onda poveca, kazaljka stoji gde i treba na polovini, odnosno uspravno ali treba i 20-40 minuta voznje da se zagreje. Ako auto na nekoj nizbrdici izbacim na ler temperatura opet pada veoma brzo a posle toga opet treba vremena da kazaljka dodje u uspravni polozaj.

U letnjem periodu posto kartona nema ispred hladnjaka, i pored duge dnevne voznje (put u Grcku) kazaljka retko kad dodje u uspravni polozaj odnosno postigne pravu radnu temperaturu.

Visko se ukljucuje i zimi i leti kad treba ispravan je.

Da li je moguce da vodena pumpa nije original (mozda od 530d)odnosno da stvara pritisak koji silom otvara termostat i voda konstantno cirkulise.

Nemam nikakvo drugo misljenje i resenje pa mi je potrebna pomoc.

Hvala u napred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi mozda je sve ok.

Ako se ne bojis probaj da odradis reset OBC-a (On Board Computer).

Kod mene je tako brljavila kazaljka od Rezervoara za gorivo kad sam ga kupio, jer je prethodni vlasnik menjao pumpu za gorivo neposredno pre toga. Znaci u OBC-u uvek ostaje upisana neka vrednost i on pamti tu poslednju, ili sta vec, i kazaljka uvek pokazivala manje, mesao vrednosti.

Kada sam uradio Reset, on lepo pokupio vrednosti sa svih senzora i sad sve sljaka, tabla pokazuje isto sto i senzori.

Vidi proguglaj negde na netu koji je tacno meni za temperaturu motora, ja to sad ne znam na pamet, kada udjes u njega, tamo gde ti je kilometraza, tu ce ti pisati temperatura motora. Vozi ga tako sa ukljucenim tim menijem i ako je temperatura tu negde 80-90 stepeni, tabla ti brljavi, i treba da uradis reset OBC-a. To sve mozes da uradis sam.

U tom slucaju, to sto si stavljao karton da podignes temperaturu na sredinu, samo znaci da si ga pregrevao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda covek zna da li ima grejanje ili nema.

To sto si kupio nove termostate ne znaci da su ispravni.Izvadi ih i kuvanje da vidis jel otvaraju,to sto se tebi desava je simptom loseg termostata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije covek nigde pominjao grejanje.

Njemu na tabli skala pokazuje malu temperaturu. A tabla prica sa elektronikom, ima neke svoje memorije i sta vec..., i uvek kada se menja nesto od davaca signala, senzora i ostalih zajebancija, treba to resetovati.

I klima radi po tom principu, ona od neke elektronike dobija podatak o temperaturi, i sve i da je sve ispravno, ali ako nesto od te elektronike nema tacan podatak, nece mu duvati u kabinu toplo, sve i da je motor vreo, cim nema tacan podatak, nista od toga.

Kada se udje u menije OBC-a, to su direktna ocitavanja sa senzora, i po tome se tacno zna koliko je sta u svakom trenutku, a i sama tabla ima neke svoje memorije i algoritme kako i sta radi i prikazuje. Tabla ima neku svoju elektroniku, neku svoju memoriju, i ja tacno znam da to vazi i za temperaturu. BRC mi je vezan za neki senzor direktno, nastelovan da prebacuje na plin tacno na temp od 50C, i uvek tada prebacuje, a po tabli je to drugacije, kako kad.

Isto je i sa skalom goriva, i sa brzinometrom, treba mu neko vreme da skapira sta je sta, i uzme neke srednje vrednosti.

Koliko puta vam se desilo da je skala goriva zakucana na nulu i svetli rezerva, a posle 15 minuta skoro 15L goriva...ili ako ugasite auto u voznji i skala padne na nulu, vratite kontakt pri brzini od 80-100kmh, a njemu treba 15 sekudni da dogura skalu do trenutne brzine, a kad normalno krenete upaljeni, do stotke vam treba 10s i brznomer prati?

Poenta je da se nista ne gubi ako resetuje OBC(osim podesavaja casovnika i memorisanih radio stanica), mozda je sve i ispravno, i sve proradi posle reseta, nista ga ne kosta, a ako to ne upali, onda neka trazi kvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to ok sto ti pises.

Namesti temperaturu na 32 stepena i ukljuci grejanje,ozraci se sistem i ako ne podigne na pola i ne topi u kabini sa grejanjem nevalja termostat.U voznji ako ne podize skalu do pola i nema dobro grejanje nevalja termostat,Na hladno upali motor i prati temperaturu donjeg creva koje ulazi u hladnjak,rukom proverava temperaturu,ako se sva creva greju zajedno nevalja termostat.

To je prvo sto treba uraditi,ako je sve to normalno tj kako treba,onda traziti kvar u struji senzorima ili tabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice provere creva ulaza i izlaza na hladnjaku situacija je sledeca. Crevo dovodaq vrelo crevo odvoda mlako (a trebalo bi da bude hladno) dok motor ne postigne temperaturu, onda su i dovodno i odvodno crevo vreli. Naravno da bi motor dostigao temperaturu u mestu treba mu bar 10-15 min. na 2-3000 obrtaja po gasu.

Sto se tice termostata stavljan i kineski i neki od opela (oba novi iz radnje)ali je ponasanje isto kao sto sam gore opisao.

Grejanje radi onako podnosljivo dok je kazaljka kod plave zone na meracu a pakleno vruce kad je kazaljka na sredini.

Reset OBC nisam radio jer sam uveren da je kvar mehanicke prirode. Jer kad su kazaljke odnosno pokazivaci na svom mestu sve je OK. Ako imate odnosno znate neki sajt za reset OBC postuj te ga.

Niko mi nista nije odgovorio o mojim sumnjama na vodenu pumpu, citiram:

" Da li je moguce da vodena pumpa nije original (mozda od 530d)odnosno da stvara pritisak koji silom otvara termostat i voda konstantno cirkulise. "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome sto si napisao verovatno je mehanicki kvar, ako u opste i imas kvar, jer to je normalno da mu treba 15 minuta rada-voznje da postigne temperaturu...i klima tacno radi kako i treba, duva umereno dok je mlak motor, a posle grune punom snagom kad ima temperaturu.

Obc zavisi koji imas, kod mene je mali, a postoji i dugacki koji ispisuje i slova.

Za mali je postupak sledeci:

Pritisnes dugme za reset kilometraze i drzis,

Pojavi se test 1,

Kratkim pritiscima na dugme za reset pomeras sve do test 19, i pustis,

Krene da to ciklira L-on i L-off,

U trenutku kada je L-off, pritisnes kratko dugme i otkljucao si sve menije,

I ponovo ti je vratio na pocetak, sada cikliras menije do 21, i tu te pita reset?

Jedan kratki pritisak i reset pocinje.

Ukoliko imas dugacki obc, gugluj ili ttazi na youtube...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moguće je da nevalja pumpa,tj da ne vrti vodu.

Pumpa je sigurno dobra jer redi svoj deo posla, gura vodu kroz sistem. Samo ne znam da li je pumpa sa vise peraja tako da stvara jaci pritisak tecnosti u sistemu a samim tim otvara mehanicki termostat i brze hladi tecnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome sto si napisao verovatno je mehanicki kvar, ako u opste i imas kvar, jer to je normalno da mu treba 15 minuta rada-voznje da postigne temperaturu...i klima tacno radi kako i treba, duva umereno dok je mlak motor, a posle grune punom snagom kad ima temperaturu.

Obc zavisi koji imas, kod mene je mali, a postoji i dugacki koji ispisuje i slova.

Za mali je postupak sledeci:

Pritisnes dugme za reset kilometraze i drzis,

Pojavi se test 1,

Kratkim pritiscima na dugme za reset pomeras sve do test 19, i pustis,

Krene da to ciklira L-on i L-off,

U trenutku kada je L-off, pritisnes kratko dugme i otkljucao si sve menije,

I ponovo ti je vratio na pocetak, sada cikliras menije do 21, i tu te pita reset?

Jedan kratki pritisak i reset pocinje.

Ukoliko imas dugacki obc, gugluj ili ttazi na youtube...

Hvala na savetu pokusacu pa javljam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani clanovi,hteo bih da se nadovezem na temu i da vas zamolim za savet,odnosno misljenje.E39 523i motor M52B25,benzin+tng.Naime problem je bio sa varijacijom temperature,od polovine(radne temp.) predje ka crvenom na 2 minuta,pa se vrati na polovinu.Zamenio sam termostat pri prvim simptomima,presao sa njim 1200 km,sve je bilo ok,medjutim problem se vratio,takodje sa istim simptomima,dakle kazaljka seta u kracim intervalima od polovine do crvenog polja.Da napomenem da su creva tvrda i topla,tj donje crevo od racve termostata ka hladnjaku je tvrdje.Ukoliko neko ima savet,zahvalan sam unapred😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesi li prao hladnjake od svega i svacega izmedju?

 kakav ti je visko, ja sam prosle godine preventivno zamenio fabnricki ispravan visko i sad temeratura ne ode nikad prko 89 koliko god da ga mucim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicno je mene zezao m20

Na kraju sam zamenio sve. Bilo pred veliki servis pa je taman dosla nova pumpa, antifriz, sve. Ali to zna visko da zeza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, marko13 said:

Slicno je mene zezao m20

Na kraju sam zamenio sve. Bilo pred veliki servis pa je taman dosla nova pumpa, antifriz, sve. Ali to zna visko da zeza.

Mnogi su imali slican problem...te pumpa, te visko, te termostat, te glava, te dihtung...a ustvari problem bude u cajgeru/analognom pokazivacu temperature. 

@Odyssey

Probaj da prvo izmeris temperaturu nekim rucnim termometrom, kada ode kazaljka u desno, pre nego sto krenes u resavanje problema. Moze biti puno toga kao potencijalni problem.

Ono sto buni je da si bio miran 1200 km. Mozda je problem u novom termostatu. Jednostavno i nov termostat ume da napravi problem, pogotovo aftermarket. 

Ali probaj da prvo izmeris rucno temperaturu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto kolega rece izmeri temerature u posudi na crevima...kontrolu uradi jednu, mozes sa onim digitalnim laserskim meracem, prostomi jednostavno, mozes i sa sosndom da meris u posudi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini tablu i zategni mesinganu maticu na pokazivacu temperature za pocetak, uglavnom to jede govna. Retki su slucajevi gde on sam magicno vrati temperaturu u normalu a da ima problem (osim u kreni stani kad je visko zviznuo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elvir

Ma joj, visko je bio. A pumpa stara vec bila I na oko 80k.

Te dve stvari I cao. Sve pod konac. Kod mene je to bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam,kolege.Poslusao sam vas sto se saveta tice,sve sam proverio,kao sto rece Elvir,cak i termostat,ponovo stari,novi...merenje temperature otvaranja.Nisam duduk za te stvari,ali cak se i najveci majstori nekad zamisle oko problema😊Na kraju sam video belu skramu u pocetnoj fazi na cilindricnom delu ispod poklopca motora i jaaaaako malo na cepu,shvatio sam da,ustvari,kompresija je ta koja duva creva,dize temp.,dok voda u hladnjaku jedva mlaka.Nastupilo je skidanje glave,zbog zamene dihtunga,ravnanje iste(bez obzira da li je kriva ili ne,pozeljno je),zamena gumica ventila,provera dizni(ume i plin da sjebe dihtung,preko dizni),naravno...to sve u servisu.Inace,dihtung je drzao nekako tih 1200 km,za divno cudo...ali to mu je bilo to 😊Hvala vam jos jednom,obzirom da sam ljubitelj Bavarca i vozim ih duze vreme,a ovde sam nov-pisem vam svako iskustvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites