M50 SUPERCHARGER PROJEKAT


Recommended Posts

Ovako, posto mi vec dosta ljudi salje poruke kako i sta pa pojedinacno objasnjavam resih da napravim temu ovde.

Rec je o postavljanju superchargera/kompresora na m50b25tu motor iliti 2.5 sa vanosom, na kome je uradjen stroker pa je 2.8. Isti projekat bi trebalo da vazi i za ostale m50 motore. A sto se tice m52, m30 itd izvolte metoda pokusaja i popusaja pa sta bude, verovatno ce da radi ali probao nisam.

 

Potrebno od delova:

-Supercharger sa slk 230, cls 230 ili jos neki 230 meckin motor ako ima, model kompresora je Eaton m62. Na mecki proizvodi oko 225 hp. Ne uzimati kompresor sa mecki sa manje snage jer je on Eaton m45 i mali je za m50. Projekat se takodje moze uraditi i sa vecim Eaton m90 kompresorom (Terza ima takav projekat) ali u tom slucaju se moraju brijati klipovi ili se mora nabaviti deblji mls dihtung kako bi se kompresioni odnos spustio jer taj kompresor moze da druka i do 1 bara na 2.5-2.8 motorima.

-Interkuler po izboru ali da bude dovoljnog protoka pa da vam ne opada pritisak posle 4000 obrtaja kao meni trenutno (u fazi sam resavanja problema tj nabavljanja veceg interkulera i stavljanja sirih cevi), minimum cevi da budu 5.5cm

-Dizne od 328i e36 ili 528i e39 sa oznakom 0280150440, zovu ih takodje sa roze vrhom.

-Remenica koja ide na radilicu se mora napraviti i treba uskladiti odnos izmedju 2.2-2.6 (u zavisnosti od zeljene snage). Za odnos koji ja koristim treba remenica servo pumpe sa nekog meckinog dizel motora 4 cilindra 1995-1998 god bice slika remenice, ona zajedno sa remenicom smanjenom na kompresoru meni pravi odnos 2.62. Remenicu prilagoditi na strugu da stane, potrebno je samo resiti centralnu rupu.

-Remenica koja ide na kompresor kada se makne magnetno kvacilo, moja je obima 19.5cm. Takodje kod strugara prilagoditi remenicu. Jos je bolje resenje napraviti odgovarajucu remenicu nanovo, s obzirom da je mnogo manja nego ova na radilici isplati se napraviti je.

-Bajpas ventil se mora napraviti koji ce kada je pusten gas vracati vazduh sa izlaza kompresora ponovo u ulaz kompresora (radi preko vakuma na usisnoj grani).

-Blow off ventil da rastereti creva jer bajpas ventilu treba kratko vreme da odreaguje.

-Spaner za kais na kompresoru, ja sam prepravio vec postojeci od kompresora klime, pritiska kais odozdo, promenio sam remenicu na kompresoru da bi stala, stavio manju.

-Jedan nepovratni ventil koji ce da povezuje crevo iberlaufa sa crevima usisa, kad ima pritiska u sistemu da ne izlazi pritisak vani, ili ako dobro dihtuje iberlauf prikljucak onda ce da istera dihtung od poklopca motora ili da pocne da isteruje ulje na poklopcu itd..

-Pecurka filter

-Creva razna i cevi, promera 6cm

 

Ovo je osnovno potrebno od delova da auto radi i da ima snage koliko treba  ali da trosi dosta i pri normalnoj voznji. Da auto ne bi trosio previse od delova je potrebno sledece:

-Regulator pritiska goriva stelujuci, ebay.

-Mikroprekidac

-Elektroventil lovato od plinskih uredjaja

-Creva za benzin i par racvi

 

 

Kompresor ide na mesto kompresora klime, drzac se napravi od ploce debljine negde 0.5cm, ploca bolje da bude celicna, jer ako je obicna gvozdena mora da se ojacava kao ja moju sto sam ojacavao jer se krivi od povlacenja kaisa pod gasom. Fabricka izlazna cev iz kompresora se mora malo obrusiti da bi sve moglo da stane. Usicnu cev u kompresor napraviti nanovo, moze povise kompresora da ide, pa da pecurka ide iza svetla, ili ispod kompresora kao ja sto sam uradio, pecurka do maglenke.

Prvi u redu za usis ide filter tj pecurka, na njemu odmah ide protokomer (produziti zice za protokomer normalno). Dalje ide prikljucak za povratni vazduh od bajpas ventila, precnika negde oko 5cm, najbolje da bude pod uglom prema kompresoru jer ako je preblizu protokomera a pod pravim uglom je zna da brka smesu za ler. Dalje usis u kompresor. Iz kompresora imamo dva izlaza (na fabrickoj izlaznoj grani iz kompresora) jedan koristimo za bajpas ventil (povratak na usis kompresora) a drugi ide prema interkuleru, dalje niz sistem ide blow off ventil i usisna grana motora na kraju.

Lambda sonda se iskljucuje iz sistema - VAZNO.

 

Izgled kompresora sa malom remenicom (kompresoru sam sirio usise i izlaze, to ne mora da se radi)

1FbQhQq.jpg

 

Izgled spanera 

2014-05-10_17.32.47.jpg

Izgled drzaca-ploce za kompresor, slikano malo iskosa

2012-10-15-17.49.20.jpg

Remenica za odnos 2.62 levo (od mercedesa) i remenica klime desno radi poredjenja.

 

 

2012-10-15-14.49.35.jpg

 

Ako se ide na odnos remenica do nekih 2.4 pritisak goriva se ne mora podizati, znaci neka ostane fabrickih 3.5, ako se ide preko onda podici pritisak goriva tako sto se skine sina sa diznama, uzme precizan manometar i kompresorom (kompresor sa bocom, ne supercharger) se uduvava vazduh u sinu u ulazno crevo, dok se regulator postavljen u stegu pritiska gedorom 10, tako pritiskati polako dok se pritisak u sini ne poveca na 3.8-3.9. Ovo raditi polako jer se lako pretera. Vazduh uduvavati isto lagano i osluskivati kada polako izlazi kroz prelivno crevo. Pritisak u kompresoru za vazduh ne sme da bude preko 5 bari.

 

Sad idemo na sistem za smanjivanje potrosnje i normalan rad na niskim obrtajima.

 

Mikroprekidac postaviti na napravljen drzac od lima na sraf usisne grane u blizini klapne usisne grane. Polugu mikroprekidaca nasloniti na polugu koju vuce sajla da bude ukljucen u duzini od negde 1cm od pocetnog polozaja, posle da bude iskljucen (da bi iskljucio elektroventil).

T racva se stavi na dolazno crevo do sine sa diznama i odatle se odvede crevo do regulatora pritiska se ebay-a. Regulator treba da bude nastelovan na oko 2.5 bara. Izlaz iz regulatora ide u elektroventil i odatle iz elektroventila opet crevom do T racve postavljene na crevo za povratak goriva u rezervoar.

Tako da imamo otprilike u prvih 20 % gasa nizak pritisak goriva, 2.5 bara, a posle toga elektroventil zatvori i gorivo nastavi da kruzi fabrickim tokom i imamo pritisak goriva od 3.5 bara ili 3.8.

 

Kompresor sa odnosom remenica 2.62 druka pritisak oko 0.5 bara.

Izbacuje pun pritisak jos od 2000 obrtaja, tako da je pun obrtni moment tu jos od 2000 obrtaja.

 

Dodacu sta sam zaboravio i jos slika.

Link to post
Share on other sites

Ubrzanje sa ogromnim 235/55 r17 gumama, 11% su vece od fabrickih tako da kilometar sat laze za 11%

91kmh-100kmh pravih

126kmh-140kmh pravih

5.4sek do 100kmh i 10 sekundi do 140kmh

Trebalo bi da bude jos bolje kada sredim interkuler.

 

 

Link to post
Share on other sites

Lokacija, izgled i rad mikroprekidaca, ne obracati paznju na gornji on je za nitro

 

Izgled kompresora na motoru, zanemariti providno crevo, tu je trenutno radi testiranja pritiska pre i posle interkulera. Tu se vidi velicina remenice na spaneru, dosta je mala (ona gore na slici u prvom postu je tu bila samo radi probe a nemam takvu sliku ove male remenice)

wIC1K47.jpg

 

Izgled kompresora, bajpas ventila i cevi povratne na usis kompresora, skinuo posudu za vodu radi slikanja

cuciZKK.jpg

 

Opis usisa i raspored elemenata, ovu sliku sam pravio za SIKI BMW3 pa eto neka je i ona tu

T4i256K.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...