uradi sam - neka upustva za domacu radinost


Recommended Posts

Izrada cajgera sa pozadinskim osvetljenjem:

1. Kad se skinu cajgeri,potrebno ih je otvoriti (skinuti prednju masku koja je na zabicama).

2. Sa zadnje strane cajgera odvrnuti srafove koji drze mehanizme (motorcice) i odvoiti ih od plastike (kucista) i poskidati sijalice za poziciju (koje se vise nece vracati ukoliko se ne odlucite za foliju).

3. Odvrnuti male srafove koji su oko kazaljki kako bi se oslobodio mehanizam od tahografa (sve to raditi oprezno da ne bi pukla kazaljka,i paziti-zapamtiti kako je stajalo sve).

4. Posto se kazaljke tesko skidaju,ja nisam hteo da rizikujem da se nesto razbazdari pa sam

isekao tahografe i svukao ih sa mehanizma (naci mesto na kojima se najmanje primecuje da je iseceno)

5. Kada je sve to gotovo,skenirati skinute tahografe,i prema njima uraditi vektorsku sliku,

kakvu vec vi zamisljate da bude,i sve to posle iseci na kateru.

6. Nalepnice mozete zalepiti na neku providnu podlogu,debljine 2-3mm (ja sam koristio providne diskove,sto se dobijaju u pakovanju od vise kom. na zvonu),a sa zadnje strane neki samolepivi papir,po mogucstvu sto tanji.

7. U medjuvremenu u plastiku cajgera (kuciste) ugraditi diode,zeljene boje.Ja sam spajao po cetiri paralelno.

http://img224.imageshack.us/my.php?image=r...7635x4801ci.jpg

http://img224.imageshack.us/my.php?image=r...6600x4544dt.jpg

8. Kada to nalepite,izbusite rupe za kazaljke i srafove,ostaju dve opcije vracanja gotovog tahografa: ponovo iseci tahograf pa ga navuci ispod kazaljke na mehanizam,ili napraviti rupu od kazaljke oko 1mm vecu u precniku od glave kazaljke,pa navuci preko igle i tako spustiti na mehanizam.

9. Kada to zavrsite ostaje da vratite mehanizme i srafove na svoje mesto i ofarbati na kraju kazaljke fluo bojom za makete kako bi se videle i u mraku,jer svetlost od dioda nece dopirati do kazaljke.

10. Na kraju sve to vratiti u kola i gotovo.

http://img224.imageshack.us/my.php?image=1...1408x3083hc.jpg

LE DIODE U KOLIMA

Posto sve vise ljudi zeli da im auto svetluca u razlicitim bojama, a nadje se neko ko to pozeli i iz nekog prakticnog razloga, evo jednog uputstva kako naterati LE diode da rade u kolima.

Prvo i osnovno zbog cega se i potegla ova stvar je da napon u kolima nije konstantan (12V) vec da varira i to veoma, sto je za LE diode pogubno.

Ukoliko otpornikom smanjite napon na recimo 2 Volta, onog trenutka kad on na akumulatoru poraste za 1 Volt i bude 13V, porasce i napon iza otpornika i bice 3V sto je vec dovoljno da pregori LE dioda.

Resenje koje pruza konstantan napon je >naponski regulator< ( "NR" ).

Za ove potrebe je najpogodniji NR 7805 koji moze da se nadje u Radio Klubu d.o.o. ( www.radioklub.co.yu ) i kad sam ga ja kupovao prvi put kostao je oko 25 dinara odnosno tada oko 40€ centi.

Taj naponski regulator daje +5V stabilisanog napona, a na ulaz mu se dovodi od 8V - 15V nestabilisanog napona. Ovo se poklapa sa nasim potrebama gde dovodimo nestabilisani napon od oko 12V.

Sto se struje tice, on moze da progura struju jacine do 1A. Recimo da jedna dioda vuce 20mA, to znaci da je taj jedan regulator dovoljan za 50 LE dioda.

E sad, kupili ste naponski regulator, ali ne znate koje bi LE diode?

Otvorite katalog radio kluba, pritisnete ALT + G i birate kategoriju "LED". Za vecinu dioda pise potreban napon i jacina svetlosti koju daju.

Recimo za crvenu boju, moj izbor je 5mm LE dioda, clear koja daje 10 000 mcd jacinu svetlosti, radi na 2.4V i vuce 20mA.

Vrlo je bitno da znate napon na kom radi dioda da bi znali kako da se uklopite u onih +5V. Ja cu opisati sta sam ja uradio.

Dakle sad imamo naponski regulator, a imamo i LED.

Naponski regulator ima 3 izvoda.

1. Prvi izvod odnosno krajnji levi je gorespomenuti nestabilisani dolazni napon od 8-15V, drugim recima "plus sa akumulatora".

2. Srednji izvod je minus.

3. Krajnji desni izvod je + ali za izlazni stabilisani napon od 5V. Jasno je da je minus zajednicki.

http://img224.imageshack.us/my.php?image=78052xi0hm.jpg

Sto se montiranja naponskog regulatora tice, on zahteva hladjenje posto se veoma greje u radu i vrlo brzo bi pregoreo. Medjutim, njegova poledjina treba da bude izolovana od drugih provodnika tako da na hladnjak treba da se montira preko specijalne podloge i sa jednim buzirom za sraf. I podloga i poledjina metalna NR-a imaju rupu za sraf u koju se prvo stavi taj buzir pa se kroz njega pusti sraf na koji na kraju ide matica (pogledati sliku).

(dodatak: po shemi , poledjina NR-a je i masa. Dakle probajte da ga zakacite bez izolazije, pa ako radi radi...ako ne, onda ono sto sam opisao).

http://img135.imageshack.us/my.php?image=nr1of2wq.jpg

E sad, pitajte u radio klubu i za te podloge i te plasticne buzire za srafove, morali bi da ih imaju u ponudi. Ja sam za svoje potrebe rasklopio jedno napajanje za racunar pa povadio odatle. Eh, i jos nesto, ako hocete da to bude bas kako treba, ne bi bilo lose namazati i malo termoprovodne paste (ista pasta koristi se u spoju procesora i hladnjaka u racunarima).

E sad, namestili ste naponski regulator, izmerili ste da daje 5V, ali je to opet previse za diode? Cemu onda sve to?

Ono sto je bitno je da sada imate stabilan napon i na scenu stupaju dve mogucnosti. Prva su naravno otpornici. Vidite koliki napon trazi dioda i po tome se rukovodite pri kupovini odgovarajuceg otpornika (necu da pisem jos i Ohm-ov zakon posto se to uci u osnovnoj skoli), a druga je varijanta da redno vezete dve LED. Vezite ih redno samo ukoliko je zbir zahtevanih napona veoma blizak 5V. Konkretno, one diode koje sam ja koristio traze 2.4V sto kada su redno vezane cini 4.8V sto je vrlo blizu 5V i pokazalo se da im to ne predstavlja problem. E sad, vi treba da procenite sta vam vise odgovara. Meni je recimo redno vezivanje ustedelo mnogo truda posto su mi te diode sluzile kao zamena za sijalicu.

Inace, redno vezivanje podrazumeva vezivanje anode jedne LED za katodu druge LED (samo vezite kraci izvod jedne za duzi izvod druge diode i to je to). Vrlo je vazan i polaritet kod povezivanja dioda na napon, ali prosto samo na jedan nacin rade tako da ne mozete da napravite gresku.

Farbanje plastike u kolima

Nakon odredjenog vremena, fabricka crna ili siva boja enterijera pocinje da bude dosadna, pa svi tezimo ka atraktivnijim varijantama. Konkretno ja sam radio sa centralnim stubom, te poklopcu kasete i plasticnom delu ispod volana na autima Fiat Tipo i Yugo.

Najpre treba skinuti deo koji zelimo da farbamo, ocistiti ga i odmastiti od prasine, kokpit sprejova i cuda, i treba ga matirati vodenom smigrlom. Ja sam koristio granulaciju P600. Ocistite od plasticne prasine i onda treba naneti prajmer za plastiku. Ja sam koristio neki grcki prajmer tamno sive boje, ne mogu da se setim imena (mislim da je Kenda Color, ili tako nesto, ima volvo S40 far na ambalazi), koji se meni pokazao kao dobar i lak za nanosenje. Kupovao sam u farbari preko puta masinskog fakulteta, oko 300 dinara je jedan sprej. Nanosio sam jedan sloj prajmera, na cistu povrsinu, klasicno farbanje.

Ako povrsina koju farbate ima neku teksturu koji ne zelite za zadrzite, vec da dobijete glatku povrsinu, onda preko ovoga nanosite spric git, u pomenutoj farbari ga ima u spreju i kosta oko 400 dinara. Nakon nanosenja i susenja, osmirglate ga sitnom smirglom, i na taj nacin dobijate savrseno glatku podlogu za farbanje.

Kada se sasusi prajmer, a to brzo ide, onda nanosite prvi sloj boje. Ja sam u oba slucaja nanosio metalik boju, prvi put plavu sa perlicama, a drugi put obicnu sivu metalik. Prvi sloj bi u principu trebao da bude kao prasina, tek da se uhvati boja i stvori podlogu za dalje farbanje. Prskate sa udaljenosti od oko 30-ak cm, izbegavajte zadrzavanje na jednoj tacki da ne bi doslo do slivanja boje. Kada se prvi sloj osusi, drugi sloj ide malo temeljniji, a treci kada se ovaj osusi, i on bi ujedno trebao da bude finis. Tako je kod mene.

E sad, ako hocete, mozete naneti bezbojni lak. Ne znam u cemu je stvar, iskreno, ali ja nemam dobra iskustva sa njim. Na prvom mestu, problem je u tome sto u reakciji sa vec nanetom metalik bojom u spreju, boja gubi taj metalik efekat i recimo metalik plava sa perlicama gubi te perlice i dobija neku zelenkastu nijansu a taj sjaj biva vodenast. Metalik siva prestaje da bude metalik, i potamnjuje. Tako da sam od nanosenja bezbojnog laka odustao, ali nakon sto sam se dva puta opekao... Mozda, ako bi se u farbari napravila prava, dvo-komponentna metalik boja, sa jednim dozom boje, a drugom dozom bezbojnog laka, da bi efekat bio bolji, ali ja nisam imao ni para, ni volje da se zaj**avam sa tim. Sa obicnim bojama, non-metalik da se tako izrazim, oba bezbojna laka koji sam koristio (kenda color, body) saradjuju sasvim dobro i stvaraju onaj fensi sjaj kakav volite.

Sacekajte potpuno susenje obavezno, po mogucstvu, ostavite jedan ceo dan da se susi, pogotovu ako ste nanosili bezbojni lak, koji se susi duze od obicne farbe zbog smole koja se koristi za njegovu proizvodnju. Ja jednom nisam cekao, pa sam ostavio podobar otisak palca na sred panela pri montazi, pa sam morao iz pocetka....

Tapaciranje krovnog tapacirunga:

1. izvadite tapecirung iz svoga auta (nije pokazano kako izvaditi tapecirung jer nije za svaki auto isto pa bi svatko ko ovo pokuša trebao sam na svoju ruku izvaditi tapecirung).

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika16rh.png

za slijedeæu stvar æe vam biti potrebna jedna èetka koja služi da bi se obavio posao na slici 2

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika25xr.png

2. na slici se nalazi tkz. fudrani krov, trebalo bi ostraniti tu fudru tako da ostajne samo gola plastika a na slici je pokazan ostatak te fudre

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika38zy.png

3. na slici 4 je samo plastika koja je ostala nakon èišæenja...

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika41fd.png

4. sada plastiku premažemo sa Neostikom i stavljamo skaj po vrhu, peglom izravnavamo sve nepravilnosti (ispod pegle stavljamo krpu tako da pegla nebi otopila skaj pri peglanju).

Nakon cijeloga procesa to nekako izgleda ovako...

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika50ra.png

5. kada se gornji kraj osuši prevrnuti i rubove poljepiti

http://img135.imageshack.us/my.php?image=slika66th.png

6. izrezati rupe na mjestima gdje je to potrebno

http://img156.imageshack.us/my.php?image=slika74cu.png

7. i to je to, završili smo sa svim poslovima ljepljena sada smo spremni za instalaciju u auto

http://img156.imageshack.us/my.php?image=slika88oz.png

8. nakon instalacije u auto to izgleda ovako

http://img156.imageshack.us/my.php?image=slika107fi.png

http://img504.imageshack.us/my.php?image=slika91io.png

Matreijal: skaj(boja po izboru), ljepilo(Neostik),

Alat: èetka, lopatica, pegla za peglanje i jedna krpa

Uklanjanje znakova sa vozila:

Napomena:Ovo ovde opisano vazi samo za lepljene znakove (najcesce se srecu kod novijih automobila,mada ima i dosta starijih),znaci ne one koji su na karoseriju pricvrsceni pomocu zabica.

Ono sto vam je potrebno: krpa,fen (bolje industrijski nego ovaj za kosu) te neki tanki noz ili sarafciger

Prvo zagrejete fenom oznaku (to cinite da bi lepak kojim je ona zalepljena popustio)

Obavezno stavite krpu preko vrha noza ili sarafcigera da se ne bi desilo da izgrebete lak

Lagano zabodite sarafciger izmedju lima i oznake i polako principom poluge odvajajte znak od lima (za svaki slucaj proverite nekoliko puta da slucajno vrh sarafcigera nije probio krpu da vam ne bi izgrebao lak)

Isti princip primenite i na ostalim znakovima

Ako se slucajno desi da negde malo izgrebete lak,ili je ispod oznake "sacuvana" prava boja vaseg ljubimca (koja nije vremenom matirala),da bi boju izjednacili koristite neku od brojnih polir pasti koje se mogu naci na nasem trzistu.

Pravljenje aluminijskih patosnica

Aluminijske patosnice su jedan po meni jako zanimljiv stajling detalj, iako mnogi smaraju kako su neprakticne, klizave i ruzne, ja ih koristim kao lep ukras u autu i prakticanu zastitu za pod. Ko hoce neka ih napravi i stavi, ko nece, ne mora. Ne znam koliko kostaju alu patosnice u gradu, ali sam cuo za cifru od 50 eura za set. U j**ote!

Ja sam, gle cuda, odlucio da to napravim sam. Napisacu sta je sve potrebno uradtiti za taj zahvat. U Jeep komercu u Karadjordjevoj ulici treba kupiti tablu rebrastog aluminijuma koja je dimenzija 2*1m. Kosta oko 1500 dinara. Postoji u raznim debljinama, a najpodesnija je 1/1.5mm ono je cena za tu debljinu. Za potrebe pravljenja alu patosnica sam kupio ubodnu testeru. Lim je jako, jako dobro, staviti negde da se ispravi preko noci, uz neku ogradu, zid, na pod ili tako nesto, jer je jako tesko manipulisati sa njim pri secenju ako je u obliku rolne. Kada se koliko-toliko ispravi, od patosnica koje sigurno imate u kolima opcrtajte sablon za rezanje, flomasterom na limu. Iscrtajte i krivine. E, sad, secenje...

Seci toliki komad lima rucno nije lako, bar ne sa amaterskom testerom od 520W kakvu imam. Ja sam morao da koristim trem (trem, ono ispred vrata, kao terasa mala od kuce), da onaj kraci deo od pola metra stavim da «visi» iznad zemlje dok ga neko pridrzava, a lik koji sece stane na drugi siroki deo i sece po vec obelezenoj liniji. U mom slucaju, ja sam pridrzavao, a cale je sekao. Nije bilo potreba da je ja kurcim, kada u zivotu nisam sekao nisata ubodnom pre toga. Dobro, odsekao sam i ja posle jednu turu. Kada ste odsekli prvu, probajte da li staje u kola, posto lim nije tako praktican za upasovavanje kao guma ili textil. Ako staje staje, ako ne, onda je preradite malo ili opet testerom ili makazama za secenje lima, kako sam ja radio. Kada napravite jednu kako treba da bude, onda i drugu odradite po njoj, da se ne cimate dva puta. Ako vam je to OK i ako vam je samo do stajlinga ili prosto vam se sada ne daje vise novca, onda samo uzmite veliku turpiju za metal i obradite ivice, ici ce lako, jer je alu mekan. To ce kolko toliko spreciti ostecenje itisona.

Ako hocete da uradite extra, onda kupite keder kojim cete obloziti ivice da sprecite prolivanje vode (kojeg bas nema ni ovako) i ostecenje poda. Kakav keder, ne bih znao da objasnim, ali znam da je kao od tvrde gume, i ima unutra metalnu sajlu koja mu daje extra cvrstinu. Kupljen je na bubnju, ~100 dinara metar. Za prednje dve patosnice vam treba oko 5m. Navlaci se na patosnicu dosta tesko, ali ide. Malo mozete da ga ubedite cekicem, pa onda kada navucete da jos izudarate po kederu kako bi dobro drzao. Glupo zvuci, ali neophodno je. Moze se i sa donje srane zaliti silikonom, ali to je po meni preterivanje. Ja na moj auto nisam jos stavio keder, ali na patosnicama u autu od moje lepse polovine je navucen.

Lepo je, ako volite to, ispolirati aluminijum sredstvom za poliranje obojenih metala, moze se kupiti u prodavnicama boja i lakova. Kada imate neku neonku ispod table, to se lepo sija i vidi.

evo kako bi to trebalo da izgleda

http://img57.imageshack.us/my.php?image=5slika5fh.jpg

http://img72.imageshack.us/my.php?image=3slika2rn.jpg

http://img72.imageshack.us/my.php?image=4slika3nc.jpg

Pripema i farbanje aluminijskih felni:

Pri kupovini polovnih alu-felni, gotovo redovna pojava je da su felne na neki mestima izgrebane, da je boja oljustena ili su ivice iskrzane, a to je pametno srediti pre montaze guma na njih. Cak iako su gume na felnama, a ne daje vam se 1000 dinara za novu montazu, moguce je skoro isto odraditi pripremu i farbanje, samo uz adekvatnu zastitu gume. Ja sam radio i na jedan i drugi nacin, pa ako ipak imate gume na tim felnama, oblepite gumu sto je moguce vise farbarskom trakom, i to ucvrstite izolirkom preko. Ivicu felne iscrtajte skalpelom i podvucite ostatak u zazor izmedju gume i felne. Tako ce felna ostati potpuno dostupna za farbanje, a guma ce biti zasticena od boje i naleta rotacione smigrle pri obradi ivica felne.

Posto se na felni verovatno vec nalazi neka farba, treba je skinuti i stvoriti lepu podlogu za nanosenje boje. Najlaksi i najelegantniji nacin je da date te felne na peskiranje, sto nemam pojma koliko kosta, a cuo sam da je oko 5 eura po felni. Medjutim, ako imate rotacionu smirglu (kako je ja zovem, a kako se naprava stvarno zove ja pojma nemam) taj posao mozete uraditi sami i ustedeti novac. Ja sam najpre obradio celu felnu sa smirglom pribliznne granulacije P200, koja sastruze gotovu svu boju, ali i ostavi riseve u aluminijumu, pa je potrebno to resiti. Ukoliko negde na felni imate neku povecu ograbotinu, sredite je gitom. Obicnim filerom, ja sam koristio Body, nanese se malo spahlom, i kada se sasvim sasusi poravnate smirglom i to je to. Sledece je islo sa priblizno P320, sto je nesto neznije, ali ni to nije bas to, mada se risevima ne morate preterano opterecivati, jer na felne ide debeo sloj boje i laka. Isao sam jos jednu turu sa jos malo neznijom smirglom. Finis sam radio rucno (kao i delove kojima se ne moze prici masinom), vodenom smirglom P600.

Nakon toga, operite felne, deterdzentom, ocistiti ih i osusite, da bi podloga bila cista za farbanje. Ja sam koristio gotovu boju za felne Body, ima da se uzme u Tehnohemiji, mislim da je 285 dinara sprej od 400ml, za cetiri koralke je dovoljno jedan sprej za tri sloja boje i da pretekne (isto i za dolnicarke). Rade ih jos i Motip i Cosmos da ja znam. Postoji i varijanta sa obicnim sprejom, samo uz prethodno nanosenje prajmera za aluminijum. Meni je to bilo bezveze, jer se ni ova boja ne ljusti jer je bas za alu, a postoji u nekoliko nijansi sive, zlatnoj i beloj, a retko vidjam felne u nekoj drugoj boji... Da, video sam skoro u jednoj farbari u Vojvode Stepe dvokomponentnu boju za farbanje felni u dva spreja, ali sa hrom efektom, s tim sto se navodi da je otporan na atmosferske uticaje i ostecenja. Mozda probam kako je, pa javim.

Farbanje se najlakse radi kada je felna na visini od oko metar, horizontalno postavljena i to tako da mozete da joj pridjete iz svih uglova. Prvi sloj idete tanko, jako brzo se susi, drugi sloj ide nesto deblje, i treci je finish. Verovatno se moze trpati jos slojeva, ali ja sam sasvim zadovoljan i sa ovim. Nakon susenja, ja sam nanosio bezbojni lak. Nakon skole koju sam platio sa plastikom, kupio sam Body akrilni lak u istoj prodavnici, bas onaj koji se preporucuje (od strane proizvodjaca) za upotrebu sa bojom koju sam koristio, ako zelite visoki sjaj. Nanosio sam dva ili tri sloja i laka, ne secam se...

Opet cekajte da se maximalno osusi pre montaze guma (ako vec nisu namontirane) jer vulkanizeri nikada nisu bilo poznati kao nezni ljudi. Meni se bezbojni lak potpuno osusio (u smislu da sam mogao noktom da zagrebem bez bojazni da cu ga oljustiti), posle dan-dva na sobnoj temperaturi.

Ovo je prilicno jednostavno resenje za nas koji nemamo kompresor i pistolj, istina ima posla, ali je i efekat kao da su felne nove, pogotovu za neke ravnije modele koje se gotovo cele mogu obraditi masinom. Ako ste u mogucnosti, skinite i srafove za felne i dajte ih na cinkovanje, ako ne, onda im samo osmirglajte glave i malo prespricajte, jer je ruzno kada su srafovi zardjali i ruzni, a felne lepe i sjajne (iskreno, mene je onda mrzelo). Ne znam koliko kosta kod Danka recimo ili gde vec da se odrade felne, ali verujem da cete ovako jeftinije proci, samo ako imate strpljenja i niste lencuga.

Izrada ravnog poklopca gepeka:

ovo nije preporucljivo za auta koja nemaju mogucnost otvaranja gepeka iz kabine.

Najbolje bi bilo da se skinu vrata gepeka,poslije se skidaju svi plasticni dijelovi (lajsne,dugme od brave,znak ako ga ima...),izmjerimo udubljenje za tablicu (duzina x sirina),dimenzije prenosimo na lim (najbolje komad lima od vrata ili krova,naravno ne vaseg automobila ),obratite paznju da dimenzije budu knap tako da prelaz bude sto manje osjetan kada se izrezani komad lima prisloni uz ivice udubljenja( prelaz nesmije da bude kao izbocina,ako vec mora da bude neka bude kao ulegnuce),dalje brusimo ivice po kojima ce da se vari,varenja se radi isto sa CO2 aparatom,nakon varenja var treba da se obrusi,poslije se pristupa gitovanju,u zavisnosti od toga kako ste napravili prelaz trebace dosta gita i struganja da se sve izravna,gitovanje radimo citavom sirinom vrata,ne samo varenog dijela,kasnije se lakira i montira

Uklanjanje plasticne maske (mreze) i postavljanje Al mrezice:

Ono sto ce vam biti potrebno za ovaj postupak je industrijski (ili ti profesionalni) fen,skalperi,te nekoliko sarafcigera,te poliesterski kit / ili jos bolje "Montage kit"-proizvodjac Bizon lepak koji dolazi u pakovanju kao i silikon (za pricvrscivanje mrezice).

Kada skinete masku ili branik (u zavisnosti gde zelite da stavite mrezicu),potrebno je da uklonite onu fabricku.Ako ste sretni pa se vadi na zabice,tim bolje po vas jer ce vam ustedeti vreme,ali i ako nije,nema veze,malo truda i to ce te resiti.Uzmite fen u ruke i zagrevajte mesto gde se ona pricvrscuje za obrub (koji zelite da sacuvate),malo zagrejete to mesto te nakon toga spoj osecete skalperom.Tako radite svugde da bi konacno uklonili plasticni gril.Slobodno ostavite nekih 1mm da viri iz ruba jer cete to lako poravnati sa smirgl papirom.Nakon toga uzmite mrezicu,na forumu se moglo procitati da se kvalitetna a i jeftina mrezica moze kupiti u JEEP comerc-u,ali moze se naci i na gotovo svakom stovaristu gradjevinskog materijala.Postavite je preko otvora i markerom ocrtajte koliko vam je potrebno (slobodno uzmite nesto vise da moze lepo da nalegne kad se savije te da bi se bolje ucvrstila),Nakon toga pristupate savijanju,prvo je savijte da prati i liniju otvora,nakon toga krajeve preklapate ka unutra, preko plastike. Sto vam je rub ostriji samim tim ce i konacan izgled biti bolji jer ce mrezica na svim mestima ravnomerno nalegati i pratiti rub plastike.Ako nekome nije jasno,slike govore vise od hiljadu reci.

Kada ste se isavijali,uzimate poliesterski kit i zamesate smesu,sa tim predjete po mrezici sa unutrasnje strane vodeci racuna da sto vise prione uz plastiku (postupak kao na slikama).Susenje je vrlo brzo tako da vam je to nesto brzi proces.A koristite li "Montage kit" ubacite ga u pistolj i zalijte mrezicu,a mozete i sa necim da to poravnate da bi bolje uhvatilo (slobodno stavite ne stedite).Vreme potrebno da se on osusi je nekih 4h,ali nakon 24h je 100% suh.Mozda mu treba nesto vise vremena,ali mnogi kazu da je mnogo kvalitetniji i "pouzdaniji" od poliesterskog k**a.

Jos da napomenem da postoji mogucnost da vam mrezica oksidira,da bi to sprecili najbolje bi bilo da je pre montiranja prespricate bezbojnim lakom.

http://img59.imageshack.us/my.php?image=05640x4806cc.jpg

http://img59.imageshack.us/my.php?image=07640x4804af.jpg

http://img225.imageshack.us/my.php?image=08600x4501fw.jpg

http://img59.imageshack.us/my.php?image=10600x4504cj.jpg

http://img395.imageshack.us/img395/9701/11600x4500sp.jpg

http://img458.imageshack.us/img458/1105/12400x3006ti.jpg

Angel Eye >>> Devil Eye

E ovako za pochetak je potrebno nabaviti plastichnu shipkicu, onu koja stoji na venecijanerima za otvaranje I zatvaranje. Nju mozete naci u bilo kojo radionici gde rade roletne I venecijanere, shto je po malo I logichno. Imate opciju da uzmete shestougaone (koje sam ja koristio) I okrugle (za koje kazu da su bolje), sledeca mogucnost je uzeti shuplje (takodje koje sam ja koristio za koje mnogi kazu da su loshije ali moje nisu loshe ispale, shta cu samo takve sam nashao) I pune (bolje su ali ih treba naci). Sada treba iseci shipkicu, dovoljno je nekih 30cm (za jedan krug).

http://img204.imageshack.us/my.php?image=rodhex01full5js.jpg

Savijanje je sledeci potez pri pravljenju. Ukljucite ringlu ali ne do maximuma jer ce se mnogo grejati shipkica I moze da se deformishe I greje se na nekih par santimetra od povrshine ringle (bolje je imati strpljenja I polako grejati). Znachi drzite shipkicu iznad ringle dok ne vidite da je omekshala, onda uzimate vec spremljenu teglu( bilo shta kruznog oblika shto se nece topiti) I oko nje polako savijajte shipkicu. Nemojte je pritiskati I nemora se raditi kljeshtima dovoljno je da stavite neku krpu preko ruke I mozete rukama savijati (temperatura je manje vishe podnoshljiva).

http://img211.imageshack.us/my.php?image=a...ng01full9fx.jpg

Ako koristite shestougane shipkice okrenite jedan od shest ravnih delova pri naleganju na teglu.

http://img215.imageshack.us/my.php?image=h...pe01full5rv.jpg

Posle savijanja “vashe oko” bi trebalo ovako da izgleda.

http://img215.imageshack.us/my.php?image=a...ng04full6cs.jpg

Sledeci potez je pravljenje rezova. Idealan alat bi bio ovaj

http://img161.imageshack.us/my.php?image=a...ye04full7ms.jpg

ali nemaju svi to pa se svako snalazi kako zna I ume. Jas am naprimer kevi iz kuhinje ukrao neku spravicu koja je slichna ovoj samo shto sluzi kao mixer (keva je poludela ), I nabudzio sam gore okrugli nozic sa onog kljucha za otvaranje limenki(lichi na kljeshta). Drga opcija je onaj mali mixer za nes kafu, ali onaj nozic (barem kod mene) nije bio dobrog oblika jer je mnogo shirok I pravio bi shiroke rezove (shto izgleda mnogo ruzno, probao sam). Treca opcija je (shto svi imate, barem se nadam ) nozic, skalpel (po mogucstvu tup) ili vec neko slichno sechivo. Rezove pravite na razdaljini od otprilike 2mm.

http://img205.imageshack.us/my.php?image=a...ye08full1hb.jpg

Sve ovo sa sechenjem ste mogli da obavite I pre savijanja, ali pri zagrevanju shipkice topi se I taj deo gde ste zasekli pa posle toga ne svetli kao I pri prvom nachinu (savijanje.pa rezbarenje) svetlece loshije. Potrebno je josh zabushiti shipkice sa obe strane kako bi tu mogli smestiti 2 LED.

http://img210.imageshack.us/my.php?image=a...ye51full2yl.jpg

Mozete josh postaviti I alu foliju sa zadnje strane shipkice (znachi ona strana na kojoj je rezbareno I koja ide sa unutrashnje strane u faru).

http://img211.imageshack.us/my.php?image=h...on01full2ah.jpg

Kada ste vec isekli I savili sledeca stvar je uklapanje sijalica. Sijalice mozete naci u Radio klubu, Japan eloctronic, Mikro princ…. I na obliznjoj trafici (Kupite onaj upaljach sa diodom I iz njega izvadide, ova opcija je najjeftinija).

Ja sam radio sa sijalicama iz upaljacha I one rade na neki 4.45V, shto znachi da nemozete direktno da ih nakachite na akumulator. Za povezivanje dioda imate u postu malo iznad LE DIODE U KOLIMA.

Sledeci postupak je da sve to zbudzish u far.

Znachi neophodno je da skinesh farove sa automobila.Ako znash sam,bolje po tebe,ako ne,moracesh ici kod majstora da ti to odrade (ali se cuvaj policije ako se budesh vracao kuci bez farova).

To je obavljeno,sad mozesh poceti sa borbom protiv lepka kojim su isti hermetichki zatvoreni.Znachi probaj ih staviti u rernu, niposhto ih nemoj stavljati na one gole shipke ili ti na dno rerne,ispod farova postavi Alu foliju (ima je u svakoj kuhinji),kada to uradish ukljuchi rernu na 200F sto ce reci 93.333 stepeni C i ostavish ih nekih 15tak minuta,ali ipak proveravash da im ne bude prevruce.Nakon toga ih izvadi,bilo bi dobro da to radish rukavicama jer staklo je vrlo vruce a i sama guma ili ti plastika kojom je staklo zalepljeno za kuchiste.Sad ih stavi na neki pleh (da bi mogli stajati na stolu) i uzmi noz ili ti shrafciger i pomocu poluge odvajaj jedno od drugog.Poshto je plastika dosta topla,ponashace se poput zvake,ali ono sto je najbitnije moci cesh ih odvojiti.

http://img476.imageshack.us/my.php?image=a...ye58full3eg.jpg

http://img476.imageshack.us/my.php?image=a...ye59full9tb.jpg

Ako je far ipak preveliki za rernu,mozesh probati industrijskim fenom,trebace vishe vremena,ali i sa njim je moguce izvesti isto (narocito ako ima 2brzinu na 500stepeni).

Kada si i to uradio mozesh montirati Andjeoske ochi na far.Po meni najbolje za njihovu montazu je silikon koji cesh postaviti na mesto gde prstenovi dodiruju kucishte fara,samo malo,ne trebash preterivati pa da se vidi i sa prednje strane.Nemoj zaboraviti da pre toga probushish malu rupu na kucishtu fara,tek toliku da provuches kablove koji ce voditi do LED-ica.Njih lepo spoji,tamo gde su nogice izoluj izolir trakom,a ujedno ce tako i lepshe izgledati i to bi bilo to sto se tiche postavljanja.Nakon toga na okvir kucishta nalij silikona i ponovo vrati staklo.Ovde vazi pravilo da stavljas nesto vise silikona jer ako stavis malo ulazice ti vlaga u far i u najboljem sluchaju ce on potpariti iznutra,zato slobodno stavi vise,lako ces kasnije skalperom otkloniti vishak.

Nemoj zaboraviti ni onu rupicu gde si izvukao kablove,i nju fino zalij silikonom i to bi trebalo biti to.

Evo i par slichica kako bi sve to trebalo da izgleda:

http://img476.imageshack.us/img476/8191/an...e100full2sc.jpg

http://img476.imageshack.us/img476/4632/an...ye61full2gt.jpg

http://img98.imageshack.us/img98/6114/angeleye17full9dc.jpg

Postavljanje Shark antene

Zelite li da imate antenu poput one na novijim serijama BMW-a kao ajkulino peraje.

Znaci otidjite u GL,Piramidu,najlon ili u neki shop sa opremom za automobile i nadjite imitaciju (koju bi morali prepravljati) ili pravu shark antenu.

Kada ste je kupili pocinje DIY:

Prvo odlucite gde cete je postaviti i prema tome pocnite skidati tapacirunge da bi kasnije mogli da je skopcate te da provucete kablove ispod njih da bi izgledalo kao fabricka ugradnja:

Vecina tapacirunga/plastika pa i krovni su pricvrsceni zabicama,tako da nece biti problema sa ponovnim vracanjem.

Kada ste se oslobodili delova koji vam mogu smetati (krovni tapacirung nemojte komplet skidati,vec samo odvojite sa zadnje strane toliko da vam ne smeta pri daljnjem radu).Sada mozete pronaci tacno mesto postavljanja antene.Koristite za to krojacki metar (onaj savitljivi,metalni vam moze izgrebati lak,a u najmanju ruku nece biti precizan kao ovaj krojacki).Odredite sredinu te koliko ce te antenu udaljiti od vrata prtljaznika (ako idete na minimalnu varijantu,uzmite u obzir visinu antene da vam se ne bi desilo da vrata udare u nju).

Nakon toga se igrate zubara ,buzilicu u ruke i na prethodno iscrtano mesto izbusite rupu,za to koristite 2mm borer te ako je potrebno rupu prosirite.(Imajte u vidu da kroz nju treba provuci kabl te saraf koji ce drzati antenu u zavisnosti od tipa).

Nakon toga uzmite kit ili jos bolje silikon te sa njim sa gornje i sa donje strane predjite mesto nakon sto ste provukli kabl.

U zavisnosti od antene odlepite zastitnu foliju sa donje strane i zalepite je na krov,ili ako je druga verzija,sa sarafom sa donje strane,nadjite parce gume koje cete oblikovati po ivici donje povrsine koja naleze na krov da vam sluzi kao dihtung (odlicno ce posluziti komad stare probusene unutrasnje gume od bicikla) te zavrnite saraf sa donje strane.

Nakon toga ostalo vam je jos da fino sprovedete kablove ispod plastika i krovnog tapacirunga i tako nastavite sve do HU te iste vratite ponovo na svoje mesto.

Posao ne zahteva mnogo,malo dobre volje i ustedeli ste za pice

Farbanje plastika,branika itd.

Kad gitujete,ne morate koristiti Fiber git,mozete koristiti recimo BODY BUMPER on vam je namenjen za branike,nije skup a dosta je...nekako kao guma...tako da nece puci.

Kad vam ostaju te rupice u gitu,posto sam provalio da je to nekima problem,probajte lepse da izgitujete,nemojte pritiskati shpahtlu nego lagano vucite preko gita i gledajte da bude chista da ne ostavlja ogrebotine i rupice,no iako pored toga,ostanu rupicu njih posle samo malo popunite,kao sto sam rekao i za felne,isto tako...znaci proces obrade git-a je potpuno isti kao i za felne.

Neko je rekao da ima dosta oblih delova pa mu je to problem,j**iga igraj se malo,trudi se...moze to sve lepo da se uradi samo ako imash zhivaca,to n a kraju bude super

Kad obradite git,spremni ste za shpric git (morate sve shpricgitovati jer ce vam se na farbi posle ocrtati tamo gde ste gitovali,pojavice se kao fleke...jako ruzno izgleda),ali pre nego sto nanesete shpric git bilo bi dobro da naneste podlogu za plastiku,na primer mozete uzeti u spreju BODY PLASTOFIX to ce zadovoljiti neke ne profesionalne potrebe a radice posao.

Kad ste shpricgitovali zna se shta ide P800 u ruke,vode i zhuljaj

Posle toga ide farbanje/lakiranje i to je to....

Ne mogu sad da se setim neceg preterano znachajnog,ugrubo sam vam objasnio sve kako bi vam to sto farbate dosta kulturno izgledalo i bilo kolko tolko kvalitetno odradjeno (da traje jedno odredjeno vreme)

Za ove materijale koje sam nabrojao,ne treba vam nikakav ekstra budzet,jedino sto ce mozda nekome biti problem pistolj i kompresor.

Ja vam preporucujem da ne farbate preko gita i da ni slucajno ne sipate nitro razredjivach u boju ili nesto tako slicno,znachi NITRO RAZREDJIVACH ne moze nigde da se sipa,sa njim mozete da operete pishtolj posle farbanje i shpahtle posle gitovanja,to je jako afresivno i pojavljivace vam se svasta i desice se mnoge hemijske rakcije posle...

Ciscenje sportskog filtera mozete pogledati O V D E

http://www.tuning.online.pt/tuningonline/D...mpezafiltro.htm

Izrada pregrade za sportski filter kojom cete onemoguciti filteru da uzima topli zrak iz motora.

http://home.comcast.net/~matthew.c.smith/mods/cais/index.htm

Postavljanje zvucnika/satova na A stubu vaseg vozila.

klikni ovde

http://www.the12volt.com/installbay/forum_...=55206&PN=3

Lepljenje tribala na vas automobil (u slucaju da lepilo nije na vodenoj bazi).

http://www.firehorsegraphics.com/apply.htm

hvala cosworth-u , zex-tuning-u , marex-u , gogi 325 , luki.l , streetraceforum-u , fandjo forumu , canonball forumu i mnogim drugima....

i zeleo bi da naglasim da su u ovoj temi nazalost zabranjeni bilo kakvi komentari , postujte samo istu tematiku , sve ostalo moracu da brisem , naravno za dobrobit svih nas....

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Farbanje kocionih celjusti

http://personal.inet.fi/surf/porschenet/text/styling/brake/

A evo i za sirenje rubova:

http://www.fotorola.com/uploads/6bcb5d28f0.jpg

http://www.fotorola.com/uploads/17be530c05.jpg

http://www.fotorola.com/uploads/8857b17175.jpg

Pravljenje LED stopaljki u home varijanti:

http://www.lowridermagazine.com/tech/0605_...r_lighting_led/

Presvlacenje sedista :

http://www.thesaabsite.com/Saab%20900-93%2...t%20removal.htm

Farbanje plastike u farovima, a ujedno i rastavljanje i sastavljanje farova!

"Za ovaj DIY potrebno je najvise zivaca, prije svega, posto su farovi koje sam do sada radio, bili ljepljeni ljepilom koje ja ni nebi tako nazvao, jer nakon grijanja u peci, stakla bi otpala sama od sebe...

Od alata i materijala sam koristio:

Pecnicu, kacavide, malu brusilicu, skalpel, fen za plastiku, transparentni silikon, primer za plastiku, brusna spuzva P500, krep traka, mat crni sprej, nitro razrijedivac.

Najprije treba skinuti farove, prvo se ukloni maska i far se drzi na 3 sarafa 10-tke...skinuti zarulje i motoric za podesavanje visine svjetlosnog snopa, te staviti u pecnicu. E sad, ovi su farovi specificni, tako da je ''pecenje'' trajalo 10-ak minuta na 150 stupnjeva, uspio bi skinuti gornju stranu fara, pa opet 10-ak minuta na 150, za donju stranu fara, nece se zaljepiti natrag, nema brige, jer je isti kit nakon skidanja neupotrebljiv...

]http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lumina206/Farovi206/Far206.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2061.jpg

Nakon toga, farovi se odvajaju, kako sam rekao, kacavidom iliti ga sarafcigerom, napravim rupu, provucem ispod stakla i lagano podizem staklo do ne ispadne iz lezista, utora fara, nema veze sto se malo iskrivi plastika, kasnije se moze srediti fenom...staklo samo nece puknuti jer je hebeno tvrdo...

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2063.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2062.jpg

Sjenilo koje se farba, je uhvaceno za staklo fara, treba ga samo lagano skalpelom odvojiti. Plastika zmigavaca se takoder skida, ima 3 stifta sa unutarnje strane, nije neka nauka.

Sljedi brusenje, ja sam skinuo kompletan sjajni premaz sa oba sjenila...

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2064.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2065.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2066.jpg

Potom, sljedi spricanje prajmerom za plastiku, koristio sam obican primer iz prodavaonice boja i lakova. Vazno je dobro odmastiti sjenila, to se radi nitrom.

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2067.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...206/Far2068.jpg

Sad onaj meni najtezi dio, trebalo je odstraniti kit iz utora fara i sa stakla fara, koristio sam malu preciznu brusilicu za to.

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20610.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20611.jpg

Sad sljedi sklapanje, treba ocistiti utore na faru i stakla, mjesta gdje ce se ljepiti cistim nitrom, a ostalo krpicom i sredstvom za pranje stakala. Prvo namjestamo sjenila na stakla, zatim, nanosimo silikom na utore od fara, ovo je vazno dobro odigrati da kasnije voda nebi ulazila u farove. Nakon ljepljenja, zagladiti silikon, i krep trakom ucvrstiti stakla za far, susenje je trajalo cijelu noc.

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20612.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20613.jpg

Skidanje okova sa fara...

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20614.jpg

Zatim sljedi vracanje zarulja, posebno obratiti paznju na motoric fara, malo ga je nezgodno postaviti, tako da treba biti jako pazljiv. I montaza na auto...

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lumina206/Farovi206/Far20616.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lumina206/Farovi206/Far20617.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20618.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20619.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20620.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20621.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20622.jpg

http://i165.photobucket.com/albums/u52/Lum...06/Far20623.jpg

Angel eyes-video! Mislim da je ovo najpotpunije sto je iko uspeo da napravi!

http://video.google.com/videoplay?docid=980547339061120203

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

I to je uradio pre vise od tri godine i tek je tebi zasmetalo. Bravo. Covek se potrudio da podeli informacije da drugarima, gde ih je nasao je manje vazno, da ne kazem nebitno.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Evo da dodam i ja nesto, probao sam nekoliko metoda i proizvoda,ovo je dobitna kombinacija...

FARBANJE PLASTIKE (plasticnih lajsni branika,mrezica ispod soferke i metalnih lajsni-Shadow line)

Materijal:

- obicna smirgla P160

- vodena smirgla P600

- prajmer (ili je mozda filer…sta god da je uzmite ga) za plastiku “BodyFill 360”,sivi, 2 komada

- bamper sprej “Motip RAL 9005”,mat crni (moze da se koristi i za metal,vrhunski je) 2 komada

- ako hocete neki metal da farbate treba vam i wash prajmer "Body 960”

- “Antisil 760”,odmascivac,skida naslage silikona (moze i bez njega,ja sam ga vec imao kod sebe)

- git za plastiku “BodyFiber- polyester filler”, obavezno trazite i ucvrscivac da vam daju

evo i slika

http://img692.imageshack.us/img692/2966/materijal.jpg

Lajsne branika: ako imate dublje ogrebotine smirglu P160 u ruke i cepaj. Znaci njome izravnavate duboke riseve nastale grebanjem po parkinzima itd... Ako nema dubokih ogrebotina moze odmah vodena P600.

Gitovanje: Ja sam imao nekoliko bas dubokih brazgotina,par milimetara dubine, ocescao sam betonsku zardinjeru i videh da smirgla tu ne pomaze. U tom slucaju se uzima git za plastiku. Iz limenke uzmete git bukvalno vrhom prsta i na to dodajte ucvrscivac iz tube (za ovu kolicinu 2 kapi vam je dovoljno) i to dobro zamesajte pomocu 2 spahtle (ako nemate metalne,imaju da se kupe u farbari plasticne, 150din kostaju,mozda su za ovu namenu i bolje od metalnih). Budite brzi jer imate recimo 2 minuta za mesanje i nanosenje. Ako treba vise mesta da gitujete uvek uzmite po prst pa opet zamesajte. Bitna napomena: Ako stavite premalo ucvrsivaca git ce se pretvoriti u smolu i nikada se nece stegnuti potpuno,a smirglanje je u tom slucaju nemoguce,jedino skalperom da ga zgulite pa opet. Nanesite TANKO,znaci koliko da pokrijete to sto treba,jer cete posle da se userete od smirglanja ako deblje nanesete. Git se brzo susi,vec posle 10-15min moze da se smirgla. Opet P160 u ruke,sledi dovodjenje sloja gita u istu ravan sa “okolinom”,znaci grubo samo. Zatim vodena 600, dosta vode i smirglanje do perfekcije,znaci sve dok pod prstom osecate prelaz izmedju gita i “okoline”.

I NAJMANJI PROPUST CE SE VIDETI NA KRAJU,VAZI ZA SVE STO SAM NAPISAO!!! ZNACI AKO ODRADITE PRIPREMU U FAZONU “MA DOBRO JE TO” NE NADAJTE SE REZULTATU NA KRAJU!

Prajmer: Kada ste sve lepo osmirglali,oprali,eventualno odmastili, i osusili na redu je prajmer. Ja sam probao vise vrsta ali ovaj BodyFill 360 se ubedljivo pokazao kao najbolji sto se tice pokrivanja,a ima i mlaznicu kao na pravom pistolju pa je rad izuzetno lagan. Nanesite jednu tanku ruku ili ako ste ispraksovani jednu deblju. Nema veze ako ne pokrijete sve,bolje je jos jedna ruka nego da vam curi. Izgubi se mnogo vremena na sredjivanje curenja, ja sam se do jaja namucio dok nisam ovo shvatio. Ako ste prethodno gitovali nanesite i drugu ruku (dovoljno je samo na gitovan deo) jer ce vam se nakon farbanja videti fleke tamo gde ste gitovali ako niste dobro pokrili prajmerom. Kada se prajmer DOBRO osusi uzmite opet vodenu i LAGANO osmirglajte. Neko za ovo koristi vodenu tipa P1500 ili slicno ali stvarno nema potrebe za njom,bar kada su lajsne u pitanju,tvrda je plastika prilicno. Svaka zaostala greska se vidi posle prajmera i ovo vam je zadnja prilika da je ispravite jer ce se,opet kazem,posle sve videti. Ako ste,ispravljajuci gresku, smirglali i dosli do plastike ili se ona vidi ispod prajmera, opet taj deo operite, osusite i predjite prajmerom jer ce se posle bampera videti prelaz. Na kraju pustite da se sve bas, bas dobro osusi.

Najidelnije bi bilo da izmedju slojeva,sta god da radite, ovlas prosmirglate vodenom, koliko da stvorite uslov da se sledeci sloj bolje “zalepi”.

Farbanje: Sada ide najbolji deo :pleasantry: Bamper-sprej nema tako dobru mlaznicu,kapljice se stvore u milisekundi, tako da sad vestina dolazi do izrazaja. Meni je najbolje ispalo iz blizine ali brze. Ne pokrijem sve u prvoj ruci,nego sacekam da se malo prosusi pa opet,tako nekoliko puta,po meni najefikasnija metoda. Ako je krenulo negde da vam curi: osmirglajte vodenom samu gresku,nakon sto se potpuno osusi, dok je totalno ne otklonite (znaci skroz do prajmera ali njega ne skidajte jer cete napraviti vidljiv prelaz),a oko greske lagano,koliko da se prajmer nazire, zatim pranje,susenje pa opet bamper.

Metalne lajsne: Osmirglate, zatim Wash prajmer (znaci ne ovaj sivi 360), opet malo osmirglate i na kraju bamper. Ovaj Motip moze i na metal, sa drugim bamperom ne znam kako bi ispalo. Rezultat vrhunski!

Uzivajte :preved:

Link to post
Share on other sites