Recommended Posts

prije nego sam ubacio ovaj motor je ležao 3g prešao 80000km majstor našao pregledao bio prezadovoljan i kupio naravno ja platio

kompjuter ostao isti tj. od M52 2.0 tako da je ostala usisna i stari izduv sa dvije lambdne bez kat.

troši ulje litar na 1000km zamijenjen CCV ali isto nagli start malo plavičastog pri startu i onda nema više dima ide baš dobro

nizbrdo kad motor koči malo duže kad se da gas dobro zadimi ali kratko

pošto me samo motor koštao 1000e volio bih da poznavaoci bmw-a iznesu svoje mišljenje prije nego što se uputim kod mastora

majstoru je rečeno sve ovo on misli da treba promjeniti dizne jer su stavljene sa mog starog motora i nisu čišćene a i što su za 2000ccm

sipano ulje je bmw castrol 5-30

:D

Link to post
Share on other sites

na iberlauf poslije malo jače vožnje ne dimi nikako

da nisu gumice ventila opet 3g stajanja sam i ja pomislio na neke poslijedice mada mi je rečeno od majstora da motoru ništa ne može biti

Link to post
Share on other sites

zaboravio sam reći da su stavili i moj karter ulja valjda bi bilo kakvih krhotina da nešto nije bilo u redu

majstor je uvjeren da je motor dobar

a sad mašta je jedno a stvarnost drugo zato i tražim mišljenje drugih majstora bmw-a

Link to post
Share on other sites
kompjuter ostao isti tj. od M52 2.0 tako da je ostala usisna i stari izduv

:D

Kompjuter sa M52 2,0 niti je isti kao onaj u M54 2,5 niti radi sa istim parametrima. Isto tako, nisu isti ni usisna ni izduv... Čudo je da taj motor uopšte radi ikako. A to što kažeš da ide dobro, to je zato što taj M54 2,5 motor ima dosta sirove snage pa je u svakom slučaju poboljšanje primetno u odnosu na M52 2,0, ali budi siguran da on ne radi kako treba, da je van optimalnih radnih parametara, da radi na pogrešnim mapama (onima za M52 2,0) i da shodno tome ne isporučuje svu svoju snagu niti sav svoj potencijal. Ako si menjao motor, ne znam zašto nije promenjen i ECU? Da može to tako, postojao bi jedan-jedini kompjuter za sve motore i sve automobile.

malo plavičastog pri startu...

Nizbrdo kad motor koči malo duže kad se da gas dobro zadimi ali kratko

Ovo prvo asocira na curenje ulja na semerinzima ventila. Ovo drugo na loše karike.

on misli da treba promjeniti dizne jer su stavljene sa mog starog motora i nisu čišćene a i što su za 2000ccm

Aleluja! :blink:

sipano ulje je bmw castrol 5-30

Ulje je odgovarajućeg viskoziteta za M54, samo da je originalno...

troši ulje litar na 1000km

Moguće su tri stvari, prva da je motor nestručno ugradjen i da negde gubi ulje, druga da su semerinzi ventila toliko loši da motor polako ali konstantno povlači ulje preko njih i sagoreva ga (malo verovatno jer je potrošnja baš velika za ovakav scenario), i treća da je motor prokuvao, da su karike odradile svoje, možda je i glava iskrivljena... Inače, ko ti garantuje da je motor prešao samo 80000 km? Majstor koji ga je pronašao i prodao tebi?! Nadam se da nisi tolikao naivan... Niko ti ne može garantovati koliko je taj motor prešao, jer se dobro zna šta se sve radi sa automobilima i naročito motorima... Sve i da jeste prešao ne 80000 nego 40000 km, opet postoji mogućnost da je motor prokuvao jer je rashladni sistem na tim motorima "rak rana" i zbog njega su ovi motori često krivili glave. Bilo je slučajeva da se ovo dešavalo i na daleko manjim kilometražama, ali ipak je daleko realnija priča da je taj motor prešao "malo" više od tih 80000 km i da sigurno postoji razlog zbog kojeg je on negde čučao 3 godine, obzirom da je bio u maltene savršenom stanju kako ono reče tvoj majstor :D

Odgovor na svoja pitanja ćeš dobiti merenjem kompresije i odradjivanjem "leak down" iliti testa curenja, kojim se procenjuje stanje uljnih karika. Bez ovoga, može se samo nagadjati šta je stvarno razlog prevelike potrošnje ulja tog motora.

:dance3:

Link to post
Share on other sites

Leak down? Moram da pitam :D

Nasao sam ovo ...

Prvo se proveri kompresija na "suvo".

Ako je niza vrednost, onda se jedna kafena kasicica ulja usprica u cilindar, pa se meri kompresija.

Ako se drasticno poveca kompresija, nesto nije u redu s karikama.

Sto niza razlika izmedju suvog i mokrog testa, to su karike u boljem stanju.

Jel to to? Prvi put cujem za ovu metodu, a hteo bih da proverim karike...

Link to post
Share on other sites

Ovo što si ti napisao je neka od metoda "štap i kanap" kakvih ne nedostaje kad su ovdašnji majstori u pitanju ;) Kao neka "odokativna" provera stanja karika može da ima nekog smisla, ali ovo nije "pravi" "leak down" test, jer se za njegovo izvodjenje primenjuje merni aparat koji daje precizne podatke o stanju ne samo karika nego i ventila, njihovih vodjica i semeringa, a na osnovu testa kompresije i ovog testa može se obzirom na probleme koje motor ispoljava steći uvid i u stanje bregaste, dizni, eventualnih problema sa sistemom razvoda ventila itd

Samo da objasnim kako se propisno sprovodi ovaj test, a ako neko želi da vidi kako se to radi u praksi neka potraži na youtube, ima na stotine video zapisa...

Svećica se skine i umesto nje uvrne crevo mernog aparata kojim se komprimovani vazduh sprovodi u cilindar. Naravno klip se mora dovesti u gornju mrtvu tačku jer ne bi bilo smisla izvoditi test ako svi ventili nisu zatvoreni :( Merni instrument ima dva sata, jedan koji pokazuje pritisak vazduha sabijenog u cilindru a drugi koji registruje pad pritiska kad se zatvori dovod komprimovanog vazduha. Motor koji ima pad pritiska od maksimalno 10-12 % se može smatrati dobrim, naravno ispod toga je idealno. Do 20 % pada pritiska je prihvatljivo ali preko toga već nagoveštava probleme, a preko 25 % velike probleme :) Medjutim nisu svi oni uvek i jedino vezani za karike.

Na primer, pri ovom testu se može sa lakoćom utvrditi gde vazduh curi, čak postoje testeri sa komprimovanim gasom "u boji" pa se svako curenje vrlo lako registruje. I bez ovoga, curenje vazduha pod pritiskom od nekoliko bara je praktično nemoguće "promašiti" tako da je gas u boji ipak overkill. Ali i prodavci auto-opreme i servis-pribora moraju nekako da prežive :)

Ako se pri izvodjenju testa registruje povećan gubitak pritiska, a to "curenje" se registruje kroz izduvnu (ili na auspuhu), onda je to indikacija lošeg izduvnog ventila ili njegovog semeringa pa vazduh tuda "probija". Ako se curenje registruje iz zone usisne grane, filtera ili kućišta leptira gasa, onda je obrnut slučaj u pitanju odnosno vazduh probija na usisnom ventilu (ventilima) i vraća se u usisnu granu. Ako se gubitak kompresije registruje na odušku odnosno iberlaufu onda je jasno da su karike u problemu i da je vazduh kroz njih probio do kartera.

U ovom kontekstu bitno je da izmerene vrednosti gubitaka kompresije trebaju biti približno iste na svim cilindrima, sa maksimalnim razlikama do 10 %. Veći izmeren gubitak na odredjenom cilindru ukazuje na problem sa tim cilindrom.

Kao što rekoh, ova dva testa pri manifestaciji odredjenog problema (loš rad, detonacije, neravnomeran prenos snage...) mogu da puno toga kažu i dovedu do pravilne "dijagnoze" kvara i da ukažu na probleme ne samo sa karikama i ventilima, nego i sa stanjem dizni (pumpe), razvoda ventila, čak stanja kaiša ili lanca... Može se i o tome dosta reći ali to je već van okvira ove teme :)

Na ovakav sam, dakle, "leak down" test ja mislio.

:rolleyes:

Link to post
Share on other sites

M54 dali može da se remapira stari ecu ili moram tražiti od m54 2.5

komresiju ću izmjeriti pa javljam

ili je najbolje vratiti se i tražiti drugi motor da mi se ugradi naravno o njihovom trošku

Link to post
Share on other sites

moze biti kompresija dobra a da karike nevaljaju,pogotovo ako uljne nevaljaju,moze biti kompresija i previsoka a da karike nevaljaju, (efekt napumpavanja ulja i povecanja kompresije prilikom smanjena komp. prostora)....ja se kladim na uljne karike...gumice treba i tako i tako zamjeniti.

skini sve svjecice,naspi nafte u cilidre i ostavi koji dan,poslije kljuc nabijes na radilicu i polako okrenes da nafta izađe van na rupe od

svjecica...onda u 5-tu brzinu i lagano gurnes auto....pazi da ne napravis neki hidro udar.....mozes i zrakom izduvati naftu iz cilidara,ako je ostane nesto...

nafta bi trebala ''raskiseliti'' karike...inace ovo je majstor trebao odraditi prije ugradnje :rolleyes:

mozes i nasuti neko jebacko dobre ulje ( ukarter) sa dobrim aditivima za ciscenje motora i voziti jedno vrijeme....

a ovo ECU 2,0 na 2,5 necu ni da komentarisem...

Link to post
Share on other sites
Na ovakav sam, dakle, "leak down" test ja mislio.

:rolleyes:

A ko na ovaj nacin i poseduje opremu za ovakav tip testa, radi testiranje u Beogradu ?

Ako ne sme javno na pp molim.

Link to post
Share on other sites

Ovo može da se odradi u maltene svakom iole modernijem servisu, ovaj tester za merenje kompresije i "curenja" nije ništa naročito, a test može da odradi bukvalno svako. Ne znam gde tačno u Beogradu ovo može da se odradi, ali raspitaj se malo, poseti par servisa, i dobićeš informacije. Kažem, u pitanju je vrlo bazičan i prost test, nikakva nauka nije u pitanju niti za izvodjenje testa treba posebno skupocen alat ili neko veliko mehaničarsko znanje.

@ R.P.M.:

Ne možeš remapirati komp iz M52 da radi na M54, to nije moguće. Pre svega što ta dva motora mehanički imaju odredjenih razlika koje softver ne može da "premosti". M54 ima dupli Vanos, a M52 samo jedan, a čak i da je u pitanju M52TU (sa dvostrukim Vanosom) neće odgovarati jer M54 ima kontinualno varijabilan sistem, dok M52 ima nekoliko tačaka (zavisno od rpm i opterećenja motora) na kojima pomera fazu. Dalje, M52 ima mehaničku kontrolu leptira gasa preko sajle, dok M54 ima elektronsku (fly by wire) sa senzorom pedale gasa koji "upravlja" položajem leptira gasa. Dakle, trebaju ti pored novog kompa i kućište leptira gasa za M54, kao i sva elektronika vezana za to... Ima tu još stvari, ali da skratim. Poenta je da to što pitaš nije moguće i plašim se da nisi potpuno svestan kompleksnosti i problematike u koju si se zaputio zamenom tog motora, jer nije to talo jednostavno kako se čini, i kao što vidiš zamena motora povlači za sobom još mnogo toga, ako je cilj da se posao odradi kako valja i da sve to radi kako treba.

Pravo da ti kažem, ne znam koliko ima smisla raditi sve ove testove i ispitivati stanje motora kad taj motor nema ni najosnovnije preduslove da uopšte radi normalno. Sa usisnom granom koja mu ne odgovara, izduvom koji mu ne odgovara, apsolutno pogrešnim radnim parametrima i promašenim mapama koje su prilagodjene za neki sasvim drugi motor, taj M54 jednostavno ne može da radi dobro. Tako da, prvo dovedi taj motor u "normalno" stanje, montiraj odgovarajuću kompletnu usisnu (ne zaboravi da promeniš i kutiju filtera i sve ostalo, jer sve mora biti prilagodjeno novom motoru), resto od elektronike koja se mora prilagoditi novom motoru, kao i izduv koji takodje odgovara za M54 2,5, pa tek nakon svega ovoga možeš dalje... Ili jednostavno idi do tog "majstora" koji ti je prodao motor koji je prešao "samo" 80000 km a troši litar na 1000 km :rolleyes: a inače je u savršenom stanju, plus ti nije montirao njegov komp jer mu kao ne treba (verovatno ga je prodao odvojeno ;) ) i vidi sa njim šta ćeš i kako dalje... Stvarno ne znam šta bih ti rekao, razmisli kako da rešiš problem, ali je nebuloza da se u ovom trenutku baviš merenjem kompresije i potrošnjom ulja kad taj motor jednostavno tako kako je montiran ne može da radi normalno i pre ili kasnije ćeš imati ogromnih problema sa njim ako već nisu stigli, jer kao što rekoh on radi sa potpuno pogrešnim mapama i paljenjem, apsolutno je van normalnih radnih parametara i ne bi bilo čudo da je upravo zbog svega toga došlo do posledica koje se sad ispoljavaju na motoru.

Strašno je kakvih sve "majstora" ima i ko se sve bavi servisiranjem automobila kod nas... facepalm.gif

Link to post
Share on other sites
Ovo što si ti napisao je neka od metoda "štap i kanap" kakvih ne nedostaje kad su ovdašnji majstori u pitanju :( Kao neka "odokativna" provera stanja karika može da ima nekog smisla, ali ovo nije "pravi" "leak down" test, jer se za njegovo izvodjenje primenjuje merni aparat koji daje precizne podatke o stanju ne samo karika nego i ventila, njihovih vodjica i semeringa, a na osnovu testa kompresije i ovog testa može se obzirom na probleme koje motor ispoljava steći uvid i u stanje bregaste, dizni, eventualnih problema sa sistemom razvoda ventila itd

Samo da objasnim kako se propisno sprovodi ovaj test, a ako neko želi da vidi kako se to radi u praksi neka potraži na youtube, ima na stotine video zapisa...

Svećica se skine i umesto nje uvrne crevo mernog aparata kojim se komprimovani vazduh sprovodi u cilindar. Naravno klip se mora dovesti u gornju mrtvu tačku jer ne bi bilo smisla izvoditi test ako svi ventili nisu zatvoreni :) Merni instrument ima dva sata, jedan koji pokazuje pritisak vazduha sabijenog u cilindru a drugi koji registruje pad pritiska kad se zatvori dovod komprimovanog vazduha. Motor koji ima pad pritiska od maksimalno 10-12 % se može smatrati dobrim, naravno ispod toga je idealno. Do 20 % pada pritiska je prihvatljivo ali preko toga već nagoveštava probleme, a preko 25 % velike probleme :) Medjutim nisu svi oni uvek i jedino vezani za karike.

Na primer, pri ovom testu se može sa lakoćom utvrditi gde vazduh curi, čak postoje testeri sa komprimovanim gasom "u boji" pa se svako curenje vrlo lako registruje. I bez ovoga, curenje vazduha pod pritiskom od nekoliko bara je praktično nemoguće "promašiti" tako da je gas u boji ipak overkill. Ali i prodavci auto-opreme i servis-pribora moraju nekako da prežive :)

Ako se pri izvodjenju testa registruje povećan gubitak pritiska, a to "curenje" se registruje kroz izduvnu (ili na auspuhu), onda je to indikacija lošeg izduvnog ventila ili njegovog semeringa pa vazduh tuda "probija". Ako se curenje registruje iz zone usisne grane, filtera ili kućišta leptira gasa, onda je obrnut slučaj u pitanju odnosno vazduh probija na usisnom ventilu (ventilima) i vraća se u usisnu granu. Ako se gubitak kompresije registruje na odušku odnosno iberlaufu onda je jasno da su karike u problemu i da je vazduh kroz njih probio do kartera.

U ovom kontekstu bitno je da izmerene vrednosti gubitaka kompresije trebaju biti približno iste na svim cilindrima, sa maksimalnim razlikama do 10 %. Veći izmeren gubitak na odredjenom cilindru ukazuje na problem sa tim cilindrom.

Kao što rekoh, ova dva testa pri manifestaciji odredjenog problema (loš rad, detonacije, neravnomeran prenos snage...) mogu da puno toga kažu i dovedu do pravilne "dijagnoze" kvara i da ukažu na probleme ne samo sa karikama i ventilima, nego i sa stanjem dizni (pumpe), razvoda ventila, čak stanja kaiša ili lanca... Može se i o tome dosta reći ali to je već van okvira ove teme :)

Na ovakav sam, dakle, "leak down" test ja mislio.

;)

Da leak down test mnogo vise pokazuje nego merenje kompresije, mada je najbolje i odraditi zajedno i steci jednu kompletniju sliku... Evo dobrog primera za leakdown:

Nebitno sto je na testu auto iz 63-e, vazi i za novije. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ovaj motor ima servisnu knjigu jer je skinut sa havarisanog čini mi se z3 po servisnoj je prešao oko 77000

motor se prodavao 1000e bez usisne dizni izduva i ECU-a jer je to prodato odavno a motor ležao vjerovatno zbog cijene koliko god prešao to je ipak velika cijena s obzirom da je polovan motor sto kaže M54 svašta se moglo događati sa tim motorom

e sad

pošao kod majstora počeo da dimi na auspuh kao Kamaz i to na ler nema što ja mislim generalna !

zamijene se dizne naravno očišćene pink boje bošove ccv komletno kućište filtera za vazduh sa protokomjerom za taj motor 2.5 koje je bilo potpuno različito od mog kućišta samo sam prebacio filter zraka jer je bio nov

auto proban uzbrdo nizbrdo po nekoliko puta ne mogu da vjerujem kapi dima ni bijelog ni plavog ma ni crnog ništa još daleko bolje ide nego prije

potrošnja drastično pala gužva sve treća četvrta 65km/h malo cimanja prilikom preticanja po bordu vjerovali ili ne 7L u grad se popne na 9L prije bez cimanja 8.8 L u grad 14L-15L benzina nemam razloga da se sprdam sa potrošnjom !

nadam se da će ovaj post nekome pomoći vjerujte par dana nisam mogao spavati pored toliko uloženog novca a sad jedva čekam da sjednem da se provozam

hvala na svemu i pozdrav

Link to post
Share on other sites
.... A to što kažeš da ide dobro, to je zato što taj M54 2,5 motor ima dosta sirove snage pa je u svakom slučaju poboljšanje primetno u odnosu na M52 2,0, ali budi siguran da on ne radi kako treba, da je van optimalnih radnih parametara, da radi na pogrešnim mapama (onima za M52 2,0) i da shodno tome ne isporučuje svu svoju snagu niti sav svoj potencijal....
Link to post
Share on other sites

Imam namjeru da stavim ECU od M54 2.5 i da sve dovedem u red kako treba

zanima me zna li ko koliko bi me doslo to zadovoljstvo ?

znači do sada sam stavio dizne,kućište zraka sa protokomjerom sve za motor M54 2.5

treba li mijenjati usisnu ili samo zamijeniti kućište leptira gasa ako se tako pravilno kaže sa odgovarajućim

i naravno izduvna grana od M54 2.5 ima dva kat i ako se ne varam 4 lambdne ima li načina da se to izbjegne makar to sa katalizatorima može li bez njih ?

i zahvaljujem M54 na opširnom postu !

Link to post
Share on other sites