Recommended Posts

radi se o bmw e39 "98g 520i M52 110kw prilikom dijagnostike ukazala se greška rečeno mi je vanos , dali mi može neko reći kakva je to greška dali je u pitanju senzor bregaste ?

Link to post
Share on other sites

Ako je vanos onda znaci da nepravilno radi,to je hidraulicni sistem koji zakrece bregaste,tj menja vreme otvaranja ventila,ne znam da izgovorim tj napisem pravilno na nemackom je to skracenica VA=variable,NO=nokenvel,S-stelung,evo ja sam ti seljacki napisao ovako da ne guglam sad kako se pravilno pise

Link to post
Share on other sites
Ako je vanos onda znaci da nepravilno radi,to je hidraulicni sistem koji zakrece bregaste,tj menja vreme otvaranja ventila,ne znam da izgovorim tj napisem pravilno na nemackom je to skracenica VA=variable,NO=nokenvel,S-stelung,evo ja sam ti seljacki napisao ovako da ne guglam sad kako se pravilno pise

Kako da se otkloni nepravilan rad vanosa ? dali ima veze sa nepravilnim radom senzor temp. za ECU potrošnja lokal 21L otvoreno 12L sve na vrh gasa ?

Link to post
Share on other sites

kad je hladan kad se zavergla trenutak prije što upali malo pukne ne svaki put pretežno prvo paljenje ujutro,a trese kad je zagrijan na ler , na 1500 o/min u bilo kojoj brzini počne da cima ali samo na te obrtaje

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Evo još nisam riješio problem zamijenio sam separator ulja CCV , senzor temperature potrošnja mi je smanjena 10-11l benzina na 100km lokal , ali kad otvorim čep za ulje opet motor trese samo kad je zagrijan kad sam skidao plin ostala mi je usisna grana sa ventilima za plin jedino ako tu ne vuče falš.

Dali je problem vanos na neke postove sam čitao da se zaglavi i ne radi i treba se čistiti ili je solenoid ?

Dali je ko imao sličan problem koji je uspio riješiti ?

Link to post
Share on other sites

Što se tiče ubrzanja nekad povuče samo tako ali je kratkog daha kao da se uguši i kad se vozi na 1500 obrtaja počne da malo cima ali samo u tim obrtajima u bilo kojoj brzini

Link to post
Share on other sites

To pucanje ti je pokazatelj siromasne smese tj prl;jave su ti dizne sto se manifestuje nedostatkom na oko 1500-2000 rpm a i to si naveo kao problem ,,,dakle trk na ciscenje dizni ili na zamenu

Link to post
Share on other sites

E, ovako da postavim jedno pitanje, a mislim da nije off jer moze da se tice i samog autora teme, a ne bih da vracam u aktuelnost neke zastarele teme. Posto covek pise da su mu nekad performanse slabije, a to moze da ukazuje na vanos. E sad posto imam takodje M52 motor sa vanosom i performanse su mu onakve kakve treba da budu sto se tice ubrzanja, vuce konstantno, potrosnja prosek oko 10l mada vise na otvorenom ali realna. Ma jednom recju perfektan, ali kad se upali cuje se da klapara vanos, ne bas kao neki sa you tube dizel ali cuje se neko vreme. Ukoliko je napolju hladnije duze se to i cuje mozda 2-3min. Kad je motor zagrejan nikakvi cudni zvukovi ma nista. Pitanje je da li i to ukazuje da je vanos gotov?

Link to post
Share on other sites

Po opisanim simptomima, nije.

Problemi koji se javljaju sa otkazom Vanosa se uglavnom prvo primete u vožnji. Tek kad tu nešta nije u redu onda otvaramo haubu da vidimo šta se tamo dešava i tek tada, posledično, čujemo da je Vanos prolupao i da motor počinje da zvuči kao dizel. Pošto tebi auto kažeš radi kako treba, vuče konstantno i troši koliko otprilike i treba da troši taj motor, onda sumnjam da je Vanos u pitanju.

Probleme sa Vanosom je najlakše registrovati u vožnji na nižim obrtajima i višim stepenima prenosa, dakle u situacijama kad Vanos upravo treba da odradi ono zbog čega je tu i da pruži dobru elastičnosti u srednjem i nižem radnom opsegu motora. Kad semerinzi u Vanosu odu, dolazi do curenja ulja i pada pritiska ulja u Vanosu. Ovo dovodi do problema u pravovremenom fiksiranju bregaste u odnosu na ventile odnosno jednostavno rečeno motor gubi mogućnost varijabilnog otvaranja ventila, ili bar pravovremenog i efikasnog varijabilnog razvoda ventila. U praksi, ovo se demonstrira lošim performansama na nižim obrtajima motora (recimo ispod 3000 rpm), motor jako slabo vuče sa nižih obrtaja, gubi elastičnost, u leru radi nestabilno ili se ugasi kad se dodatno optereti na primer kad se uključi klima uredjaj, dalje u vožnji motor nema linearno isporučivanje snage, "štuca" u radu, ima "knedle" posle kojih povuče dobro pa onda opet kad padnu obrtaji ista priča, potrošnja zna da poraste i do 30-40 % itd itd Poslednje što pored svega ovoga vozač/vlasnik primeti je dakle taj zvuk Vanosa, i on je jedan od poslednjih simptoma koji se javljaju i koji je u smislu definitivne dijagnoze problema uglavnom "ekser u kovčeg" Vanosu ;)

Dakle, mislim da Vanos u tvom motoru radi kako treba, tj. ako si bio krajnje iskren u opisu problema. :) To što čuješ par minuta neko "zveketanje" kad je motor hladan može da bude npr. lanac ili možda problem sa nekom diznom. Inače "prolupali" Vanos se čuje i sa hladnim i sa toplim motorom, tako da to što ga ne čuješ kad je motor vruć samo dodatno govor u prilog mojoj pretpostavci da je sa njim sve u redu. Još uvek... :)

BTW. Ako imaš instaliran sekvent plin na autu to zveckanje isto tako može da bude od plinskih dizni, jer pojedine vrste/tipovi istih znaju da zvekeću "sve u šesn'es" :(

Link to post
Share on other sites

Evo još čekam da me majstor pozove gužva nemože se stići od ww V , pežoa, audija passata itd.Što se tiče vanosa

ima dosta simptoma lijen je na nižim obrtajima nema elastičnost na ler radi nestabilno prilikom kretanja treba balansirati sa kvačilom da se ne ugasi

nema konstantna ubrzanja nego kako da se izrazim ubrzava pa trenutak zastane pa opet ubrzava

pri konstatnoj vožnji na ravnom putu pokazitelj trenutne potrošnje varira za tri crte gore dolje a pedalu gasa držim u istom položaju

otkad sam zamijenio senzor temperature i ccv separator ide daleko bolje ne puca pali takoreći kao mina bio hladan ili vruć samo trese na ler kad ga malo produvam mirnije radi kad se skine čep nikakvih blagih podizanja obrtaja nema nego trese

ne čuje se nikakvo lupkanje vanosa , moram očistiti dizne što me savjetovao Klinik da znam kako se čiste očistio bi sam dizne

kad to završim ako ne pomogne vidjećemo što ćemo dalje

Link to post
Share on other sites

@M54 Hvala :)

A ovo da sam bio iskren naravno, ne bih trazio odgovor na taj problem ukoliko ne postavim konkretno pitanje. Rekao mi je jos jedan rodjak koji je vozio par godina E36 da je to i kod njega tako bilo i da to nije nista ali mene kopkalo...

PS: Nema sekvent samo benzin ;)

Link to post
Share on other sites

Evo da se javim šta sam učinio mjerio kompresiju da vidim stanje motora

e sad prve tri svećice dobre gledano od šofešajbne ka naprijed

druge tri crne kao ugalj

mjerili kompresiju počev od tamo gdje su crne bile svjećice znači od hladnjaka ka šoferki

prvi cilindar 12bara

drugi cilindar 9bara

treći 8bara

četvrti 6 bara

peti 3 bara

šesti 3 bara

sa svakim verglanjem sve slabije vrtio akumulator

na 2500 km potrošio 0,5 l ulja žešće vožnje pri startovanju do 6000 o/min veoma malo zadimi na auspuh

ide manito pri gornjim obrtajima do blokade dok na nižim ponekad potegne a nekad malo zaguši

i umjesto da očistim dizne i pogledam vanos ja izgleda moram praviti generalnu !!!! na 262 500 km !!!!!

eto što dalje da pišem nego još da sam popizdio a prvi mi bmw...

Link to post
Share on other sites

Šta da radim ?

generalnu brušenje cilindara na ovaj aluminijski blok

ili kupovina polovnog motora godište 1999-2000g tada su sigurno prešli na alusil jer moj model je januar "98g što je prelomno kod zamjene sa nikasil - alusil blokova motora

može savjet i vezi ove situacije ?

Link to post
Share on other sites

Trazi gusani blok iz e34 93-4 i kupuj nove karike i lezaje za radilicu i prepakuj sve svoje :drinks:

Link to post
Share on other sites