Recommended Posts

Pozdrav,

Zamolio bih nekoga ko je malo iskusniji da mi objasni u cemu je problem imam bmw e36 316 1997god koliko sam saznao po forumima ima motor m43, kada je hladan i pri naglom davanju gasa obrtaji padnu na 500 po nekad hoce i da se ugasi, kasnije kada se zagreje tj skoro postigne radnu temperaturu motor radi normalno. Saznao sam po raznim temama da je moguce da je zaprljan ICV. Mene zanima da li na M43 motoru ima ICV i gde se tacno nalazi da bi ocistio isti hvala unapred na odgovoru.

Link to post
Share on other sites

Ćao Milane,

po opisanim simptomima, problem kod tebe nije u ICV (Idle Control Valve, tj. ventil ler gasa) već je posredi nešto drugo. Vrlo verovatno je u pitanju protokomer odnosno MAF senzor, ili neki od senzora a po opisanim simptomima mogao bi da bude u pitanju senzor temperature motora tj. rashladne tečnosti, tako da ti ne preostaje ništa drugo nego da u servisu proveriš te stvari i odradiš dijagnostiku jer je moguće i da ti je lambda sonda u problemu.

PS. ICV ventil kod M43 motora ti je malo "skriven", u zadnjem delu motora (ispod šoferke), sa donje strane (lociran ka požarnom zidu), povezan sa plenumom malim crevom koje oblikom podseća na "lulicu". Sad koliko sam uspeo da objasnim ne znam, ali valjda si otprilike shvatio. Mada kao što rekoh ne traži ga, ionako nije on u pitanju :)

Pozz

Link to post
Share on other sites

Samo jednu stvar da razjasnimo, ICV odnosno ventil ler gasa ne menja svoju funkciju niti način svog rada shodno promeni radne temperature motora, jer on sa time nema ništa. To je u principu mehanički ventil pokretan preko solenoida koji dobija pobudjenje električnim putem od strane elektroncke upravljačke jedinice (ECU) motora, koja "govori" ler ventilu u kom trenutku da se "aktivira" i omogući motoru da radi u leru čak i kad je leptir gasa zatvoren odnosno kad noga vozača nije na pedali gasa. Kao takav, sistem je prost i ventil radi po principu signala sa ECU, kad ECU prepozna da obrtaji padaju ispod odredjene zone on aktivira solenoid, koji pobudi mehanički mehanizam u ICV ventilu da "otvori" i tako omoćući motoru da "diše na slamčicu" i radi u leru. Da nije njega, nakon skidanja noge sa pedale gasa motor bi se gasio i morao paliti ponovo, ili bi recimo na semaforu vozači morali da "turiraju" ili drže pod blagim gasom svoje motore kako bi delimično otvorenim leptirom gasa omogućavali da male količine vazduha dodju do komore za sagorevanje i tako omoguće radni ciklus.

Ja bih zato pitao tog majstora, zašto ti imaš problema samo kad je motor hladan, dok kad je vruć sve radi normalno kako si napisao? Da je ICV u pitanu, ti bi imao iste probleme i kad se motor ugreje na radnu temperaturu, jer kao što rekoh princip rada ICV-a se ne menja sa promenom radne temperature, niti se menja sa promenom iste. Da je problem u ICV ventilu, ti bi imao iste probleme i sa radno ugrejanim motorom, a problemi sa njim ne bi "misteriozno" iščezavali čim se motor zagreje. Dakle, logika sama po sebi govori da ta priča ne pije vodu. Nakon 150 ili 200k km sigurno je da jedno čišćenje ler ventila ne bi "odmoglo", naprotiv, skini taj ventil slobodno i isprskaj ga WD40 sprejom, pomeri unutra ona "vratanca" (klizač) oko ose pa opet naprskaj, dakle pokušaj da dopreš do svih ćoškova unutra i onda ostavi da WD odradi posao desetak minuta, a potom kompresorom dobro izduvaj ventil (nemoj da pereš vodom!), vrati sve na mesto i onda vidi da li će ti to rešiti problem. Da će motor imati stabilniji ler, to sigurno, ali si napisao u otvaranju teme i da pri naglom dodavanju gasa obrtaji (umesto da idu gore) padaju do 500 rpm a ponekad se auto i ugasi, a taj problem asocira na druge stvari jer ICV ventil nema ama baš nikakvu funkciju u trenutku kad je noga na pedali gasa i zato on ni u kom slučaju ne može biti krivac za "gušenje" motora na naglo dodavanje gasa pa čak i povremeno gašenje. Zato ti kažem da, ponovo podvlačim, po opisanim simptomima u otvaranju teme, mislim da je problem u nečemu drugom a ne u ICV ventilu.

Ja sam ti inače objašnjavao lokaciju protokomera, za koji smatram da je pre krivac za tvoje probleme, i da bi njega trebao da očistiš (poželjno zameniš) na isti način kao i ICV, samo sam greškom napisao da je u pitanju ICV jer sam ti u nastavku napisao da njega ne tražiš jer da mislim da on nije krivac. Na ovo sam mislio, pod brojem 8:

MjA3MV9w.png

Ja sam svojevremeno na svom autu sa tim motorom čistio i ICV i protokomer, ovo prvo je rešilo mali problem oko stabilnosti lera koje sam imao (mnogo nakupljene prljavštine i depozita koji otežavaju protok vazduha i funkcionisanje mehaničkog mehanizma unutar ventila), dok je čišćenje protokomera rešilo "oklevanje" motora da diže obrtaje na dodavanje gasa u leru i povremeno gušenje do stadijuma gašenja. Iz tog mog iskustva (sa istim autom, istim motorom samo 1,8) ti onda izvedi zaključak šta će pre rešiti tvoj problem.

Podrazumevam da je auto servisiran i da je sve u redu sa strujom, kao i da je ta dijagnostika uradjena kako treba. Evo ti mali praktičan test: na drugoj slici koju si okačio vidiš mali električni konektor, pomeri prvu tu "žabicu" i diskonektuj ICV pa onda proveri kako ti auto radi od hladnog do radno zagrejanog stanja, pa javi rezultate.

Pozz

Link to post
Share on other sites

Khm, khm...ako smem da ispravim profesora, ja bih da se javim za rec :)

Sve napisano je tacno, opis kako ICV radi je perfektan, stvarno nema nikakve neposredne fizicke veze temperatura motora sa njim, ali ipak posredno ima. Kad je motor vruc, tj. na radnoj temperaturi, raznorazni otpori u motoru su svedeni na najmanju mogucu meru, te je motoru `lakse` da se okrece i funkcionise, tako da zaprljan ICV moze lakse da `ispegla` obrtaje. Ima tu nesto i u povecanom doziranju goriva dok je motor hladan, ali da ne ulazim previse u objasnjavanje.

Druga stvar, za ciscenje ICV-a bolje je koristiti neki karkurator kliner ili jos bolje sprej za ciscenje kocnica, a ne WD 40, jer ova sredstva nisu masna i bolje nagrizaju prljavstinu. Cak ni posle nema potrebe prskati WD-om da bolje klizi,jer tu i ne treba da bude podmazano, dovoljno je samo da bude cisto, a i na masno se lakse hvata buduca prljavstina.

Ocisti ti ICV, pa javi sta se desava, da resavamo dalje problem.

Link to post
Share on other sites

Hm, priča može da ima smisla oko stabilnijeg lera i sprečavanja padanja obrtaja na nenormalno niske, ali to opet ne objašnjava onaj deo priče gde obrtaji neće da se povećavaju sa dodavanjem gasa. U takvim okolnostima, ICV nema ama baš nikakvu funkciju, te i stopostotno zaprljan ICV neće da "smeta" kod pedaliranja gasa jer motoru tad ne treba ICV već diše punim plućima preko otvorenog leptira gasa.

Elem da vidimo šta se dešava sa isključenim konektorom ICV-a i koliko će čišćenje pomoći. Serija E36 jeste imala dosta problema sa ler ventilom ali simptomi su se razlikovali od opisanih.

I da, zaista je bolje da ICV očisti karkurator :lol: karburator cleanerom, apsolutno tačno. Samo je bitno da ga ne pere vodom i da za isušivanje upotrebi kompresor.

Link to post
Share on other sites

Ovako bio sam kod majstora i na vasoj slici sto ste postavili onaj deo koji nije obelezen ni jednim brojem (skroz levo gore) kod mene se tu nalazi ICV bar mi je tako majstor rekao.Kaze da je kod mene motor noviji nego na ostalim e36 jer je 97god a da se na starijim motorima nalazi kako je pokazano na slici. Na mojoj drugoj slici ovaj deo desno je ICV po njegovim recima i ociscen je kompletno sa cistac kocnica wurth, takodje je ocistio i taj ne obelezeni deo na vasoj slici i deo pod brojem 1.

E sad situacija posle ciscenja, bez obzira da li auto radi na gas ili benzin kada je skroz hladan upali i stane na 800rpm, kada dam gas obrtaji sidju na 500rpm pa onda posle skoce naglo i kada pustim odu ponovo do 500 pa se vrate na 800.

Kad se motor zagreje kada radi na benzin dam gas on kao da sasvim malo zatrokira ali jedva se primecuje skoro da nema i kada pustim gas vrati se normalno na 800, ali kad radi na gas (plin) mnogo vise zatrokira bas se dosta primeti, i kada pustim nekad se vrati na 800 a nekad opadne na 500 pa se onda vrati na 800. Svecice su takodje nove pre mesec dana su stavljene Brisk kao poboljsane specijalne za gas, to mi je predlozio covek koji mi je ugradio gas u autu,mada je isto radio i sa starim ngk,nikakvu razliku nisam primetio kada su promenjene. Juce sam bio posle svih ciscenja da se presteluje gas i da kalibrise dizne sve je uradio ali opet ista situacija.Na dijagnostici pokazuje da nema nikakvog problema i da sve radi kako treba. Molim vas ako neko ima bilo kakvu ideju sta moze biti problem da mi javi hvala unapred.

Link to post
Share on other sites