cokanovic

Members
  • Content Count

    320
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About cokanovic

  • Rank
    bmw ucenik

Contact Methods

  • Website URL
    facebook.com/bmwklubsabac

Profile Information

  • Ime i prezime
    Čokanović
  • Lokacija
    Šabac
  • Automobil
    E34 520i M50

Recent Profile Visitors

857 profile views
  1. Hm, pa ne znam koliko je to prakticno, ali ok, probacu pa da vidimo rezultate. Hvala na savetu
  2. Pa i ja mislim da nema veze sa svecicama nego da je do goriva, jer leti kada sipam u Bosni nemam nijedan od tih simptoma. Samo kada sipam na NISu.
  3. Slazem se i trudim se da preventivno menjam sve sto je moguce. Sta podrazumevas pod tim - presteluj?
  4. https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9332 Na zvanicnom sajtu NGK, u specifikacijama pise da je trajanje svecica 50 hiljada milja, tj 80.000 km. Da li je to max izdrzljivost ili preporuceni interval zamene?
  5. Da malo obnovimo temu. Navrsilo se tacno 30.000km od zandjeg menjanja svecica. Poslednji put sam stavio Brisk silver za m50 motor, i na kutiji je stajala napomena da je max interval 30.000 km. Odlucio sam da poslusam proizvodjaca i da ih izvadim na vreme, pa cu javiti utiske kako izgeldaju nakon 30.000km. Trebalo bi ovih dana da stavim nove, pa cu jos videti da li cu nastaviti da ih koristim ili vracam na fabriku (NGK,Bosch). Za sve ovo vreme, nista lose nisam primetio u vezi rada ovih svecica. Svako paljenje je bilo dobro, sve vreme je motor radio mirno i na benzinu i na plinu, lepo vuku i kad vozim na benzin, nikakvih trzavica, drhtanja itd. Potrosnja goriva je sve vreme ista. Ono sto primecujem vec nekoliko god unazad jeste da mi auto ZIMI radi lepo, ubrzanje na plinu je onako (ne kao na benz), ali zadovoljavajuce (plin je sekvent, redovno servisirani filteri, dizne...) dok leti vrlo cesto trza, ima neke "lagove" pri ubrzanju, anrocito naglom. Desilo mi se nekoliko puta na letovanju da mi je auto uzbrdo isao kao polumrtav konj, morao sam da se sklanjam u desnu traku, pa onda u nekom momentu "probije". Naravno, cim sam sipao gorivo u bratskoj nam CG, auto se preporodio. Ponavljam, ZIMI toga nema, ali LETI su te pojave skoro svakodnevne. Do prosle god sam iskljucivo tocio u Bosni,pun rez svake dve nedelje i sa plinom nisam imao problema. otkako su tamo digli cene, nemam interes da idem, pa sipam na NISu iskljucivo (upravo da bih mogao da pratim rad, potrosnju i sl) i mogu da kazem da sam zaista razocaran, jer je ocigeldno da je u pitanju jako los kvalitet plina. Zimi se vrv ne zezaju toliko sa mesavinom, pa je smesa bogatija stoga auto nema te simptome, dok cim prodju mrazevi, to je cesta pojava (barem ovde kod nas u Ša). Te simptome imaju u mnogi drugi sa sekventom, bukvalno iste. Moj plinadzija tvrdi da su na Lukoilu malo revnosniji i da je ipak, za nijansu, bolje gorivo, a da je na raznim "no name" pumpama jos gora situacija nego na NISu. Eto, sve u svemu, dzabe i svecice i flteri i odrzavanje kad je "čorba" očajna. Verujem da je to slucaj na svim pumpama u Srbiji ili pak nije? Kakva su vaša iskustva? Uglavnom, da sumiramo, Brisk se pokazao kao dobar izbor. 400 din po komadu si cini kao best buy, jedino sto ipak verujem da bi NGK slobodno "terao" i 50-60.000 km, i da bi na taj nacin opravdale nesto visu cenu (pa bi bilo i isplativije zbog duzeg trajanja) dok ove ne smem, jer verujem da nije bezveze neko nagalsio da je max interval Briska 30.000 km. (da moze vise, valjda bi se hvalili time?). Tako da cekam jos da ih vidim na sta lice kad ih izvadim. Toliko od mene a vi prenesite i vaša iskustva.
  6. Pa taj usmerivac nije točliko bas neohodan. Ugradi visko za pocetak, pa usmerivac kad nadjes, naknadno ubaci, radice i bez njega do tad bez problema.
  7. Sto se tice kazaljke, hoce cesto da varirqa kada imas malo benzina, ne pokazuje bas bas precizno ako imas 12l npr, plovak ne stoji bas idealno zbog godina itd... Rezrva je otprilike na 10l, taqda se pali lampica. Gledaj da uvek imas barem 20 lit u rezevoaru, jer benzinska pumpa stoji u njemu i hladi se upravo benzinom, ako cesto ostajes bez goriva, pumpa radi, nema sta da je hladi i ubrzo ce da strada, zato najbolje da uvek imas 20lit u rez ili vise. Npr dosipaj benzin na svako trece sipanje plina, tako aj radim. U motor staje oko 10,5 lit tecnosti ako nemas klimu. Kada je hladan, na prelivnoj boci pored hladnjaka mora da bude tecnost na oznaci KALT ili malko ispod toga, ali nikako preko, da ne bi bio previsok pritisak. Izduv vazduha u kabini funkcionise tako sto topao vazduh duva u noge i gore u staklo, a na srednjim izduvima ide samo hladan vazduh. Zato ziumi na komandama zatvori te srednje izduve ili barem smanji prilicno, a otvori da duva dole i gore. To pozadi ce automatski biti zatvoreno. Dugme sa pahuljom jeste prekidac klime. Ako kazes da auto nema kliomu, moguce da je neko ubacio konzolu auta sa klimom, mada ne znam kako je prevezao, ali svakako onda to dugme vrv nema nikakvu funkciju. Da li je auto imao klimu mozes da proveris preko VIN broja automobila, imas na sajtovima pa ce ti izlistati opremu koju je imao fabricki. Sto se tice viska, najbolje onako kako je konstruktor predvideo, a ato je upravo ispravan visko ventilator. Imas nove solidne vec od 30 evra pa navise. Nemoj se sa tim igrati, ugradi to, to je vitalan deo za celokupno hladjenje i rad motora. Posledice mogu biti katastrofalne.
  8. cokanovic

    E34 m50b20

    hah...Pa sad ide kako treba, a razliku osecas jer su prethodne bile verovatno skoro mrtve. Obrati paznju samo na vremenski interval, na kutiji psie max 30.000 km. Mozda mogu i duze, ko zna, i mozda se time samo ogradjuju, ali ja bih za pocetak ispostovao to, pa pri zameni proverio stanje. Meni ce uskoro zamena bas tih Briskovih na 30.000 km, pa cemo da vidimo kako izgeldaju nakon tog intervala.
  9. cokanovic

    E34 m50b20

    Prave se jos uvek dobre stvari, nazalost bez prave reklame a i nekako se poverenje izgubilo jer je puno tpga propalo. Ali, npr, FRAD filteri su odlicnog kvaliteta, mnogo bolji nego vecina koja se prodaje kod nas, narocito u tom cenovnom rangu (izrada, izgled, pakovanje), takodje neka ulja i tečnosti sasvim dobrog kvaliteta (FAM, Galax pa i Nisotec, narocito antifriz). Nekada je to bio sirok dijapazon delova, danas nazalost nije slucaj, ali zasto ne spomenuti i nesto dobro. Uostalom, kod nas se sad preselila kompletna industrija automobilskih kablova i instalacija, sedista i navlaka za iste (Ruma, Šabac...), a odavno se MANN filteri rade u Bosni. Jesu to strani brendovi, ali ipak ih nasi ljudi prave.
  10. cokanovic

    E34 m50b20

    Tako je, ovo su kataloske numeracije: U zagradi su prikazane oznake platinskih ili iridijumskih sviećica mada su i znatno skuplje, ali evo tacnih oznaka, jer cesto prodavcni nemaju na stanju ove pa daju neke koje idu u m54 motor ili neke koje su "slicne" samo da bi prodali nesto. Ovako je najsigurnije. Bosch F7 LDCR (ne kupovati Bosch platinum seriju – loše se pokazale) NGK BKR6EK - No.2288 Beru Z14 (14F-7LDUR4) Denso K20TXR (5063) Brisk silver (LPG) DR15YS – 1334 (30.000 km max interval) Eyquem RFC 58 LZ2E (A10) / F 54 P.S. Mislim da i Febi i jos neke marke imaju svećice koje mogu da ste stave (Magneti marelli, Topran i sl...), ali ove navedene su ipak renomirane i dobro su se pokazale za sve ove godine. Pored njih imaju i Champion, ali one unazad godinama nisu zasluzile neki pomen i ne ulivaju vise poverenje.
  11. cokanovic

    E34 m50b20

    Ja mislim da je u tom slucaju (jer vozis podjednako na oba goriva) uzmes one koje idu po katalogu. NGK, Bosch, Denso... Najbolkje original iz inostranstva, ili da vidis gde su provereno original kod nas od uvoznika itd, pa da stavis te. Ja, licno, vozim na plin 90% vremena, pa koristim Brisk, za sad su dobre i kad prebacim na benzin, auto fino pali na ovom minusu a uskoro treba da ih zamenim (uksoro ce 30.000 km), ali i pre toga sa standardnim je sve lepo radilo uz nesto duzi interval zamene. Neces pogresiti za sta god da se odlucis, jedina razlika je sto su Brisk malo jeftinije.
  12. cokanovic

    E34 m50b20

    Imas za taj motor Briskove bas za plin, s jednim krakom, nisu skupe, nisu fals, a lepo su se pokazale. Mislim da su oko 400 din komad, sto je povoljno. Max interval zamene 30.000 km
  13. cokanovic

    Policija i tamna stakla

    Pri svakom atestu, auto prolazi prakticno kroz tehnicki pregled. Sve ono sto bi smetalo na tehnickom , smeta i pri atestiranju. E sad, da bas zezaju zbog tog nastavka npr ili nekih lajsni to je zaista preterano, ali moze im se i to je tako vec god dana. Da ti ne propadne novac, vrati nekako izduv, pa se posle opet igraj, mada mogu ponovo na sl tehnickom da te smaraju oko toga.
  14. cokanovic

    Policija i tamna stakla

    Pa kakav ti je taj izduv, jel nesto malo razlicit od originalnog ili je vidno da nije orginalan?
  15. cokanovic

    Savet ako moze :)

    Antifriz najbolje onaj koji je vec u njemu, jer tesko se sve isprazni, tako da bolje te vrste, da ne bi doslo do mesanja itd. Iz iskustva kazem, uzmi neki koji ti je lako dostupan , zbog dolivanja (ako bude potrbee nekad), tipa Nisotec ili sl, koji mozes da kupis na njihovoj pumpi uvek a i svaako im je doabr odnos cena/kvalitet. Ulje motora - takodje onos to je bilo u njemu, misleci na gradaciju (pretpostavljam da je to 10-40, mada mozda je i 5-40, ko zna), u svakom slucaju, ako je bila polustintetika nastavi sa njom, ako je bilo mineralno, preporucujem da ipak predjes na polusintetiku pa prati posananje, potrosnju itd. U izbor brenda ne bih ulazio, potrazi po forumu, imas puno tema, vidi cime su ljudi zadovoljni, ali preporuka je da je neko ORIGINALNO, bolje i nesto losiji brend neko neka fals kopija, turska itd... To ejs tariji motor, nije zahtevan standard, pa to barem nije problem. Ako imas servisnu knjizicu, proveri koje konkretno ulje ide u menjac i diff. Servo je verovatno ATF ulje, kocnice DOT 4...to je sve standard. Super je sto sve hoces da zamenis, to je prvi korak u dobrom odrzavanju i makar ces znati od kada da meris intervale.